|
Hej kære Amino'er. Jeg står i den ekstremt uheldige situation at jeg ligesom så mange andre, snart falder ud af dagpengesystemet. Jeg har dog desværre for ca. 3 ugers tid siden kommet til skade med min hånd, hvor jeg blev syet på skadestuen og jævnligt er hos lægen for at få skiftet bandagen. Min læge fortæller mig at jeg hos dem, skal have skiftet bandagen og jeg derfor godt kan regne med et sygeforløb en måned ind i det næste år. Mit problem er så (kort fortalt): Jeg var i sidste uge til rådighedssamtale hos A-kassen (hvor de fortæller at jeg ikke skulle komme), men fagforeningen (2 forskellige instanser) sagde jeg skulle komme. Nu spurgte jeg min A-kasse (de må da vide det?!) - om hvorvidt min fald dato bliver rykket pga. min sygdom .. "JA fra 3 ugers sygdom" .. Mit spørgsmål er så til jer kloge mennesker, om det virkelig kan passe at til trods for at jeg er MAX sygmeldt - at min falddato først bliver udsat efter 3 ugers sygemelding? Skal lige siges at min hånd er syet og kan ikke arbejde idet jeg er venstre håndet .... |
Sygedagpenge versus almene dagpenge + fald dato
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem