Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverv i kælder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Er der nogen der har erfaring med at starte erhverv i deres kælder?

Er der nogle regler/love som man skal være opmærksom på og med fordel kan overveje inden man ansøger Teknisk forvaltning om lov?

Jeg har forsøgt at søge mig til svar, men det er ikke blevet helt klart for mig ... Bl.a. f.eks. krav til lofthøjde er jeg i tvivl om?

Der er tale om en klinik

Tænker at det er herinde jeg kan kan få nogle kompetente indspark til mine overvejelser.

Ser frem til at høre fra Jer


Martin
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok ikke en god ide, jeg kan ikke få godkendt/afskrive et kontor i privaten.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kategorisk vil jeg ikke udtrykke det. Er du selvstændigt erhvervsdrivende og har du ikke kontor til rådighed andre steder bør der kunne opnås fradrag for kontor hvis du har et rum der kun anvendes til det formål. Bor man i en 1-3 værelses lejlighed er det op ad bakke for så er formodningen for privat anvendelse større. Det man skal være opmærksom på med en kælder, en garage o.l. er at arealet ikke vægter så meget (typisk 25-40%). Dvs. bruger man kælderrum på 100 m2 erhvervsmæssigt kan man formentlig kun få fradrag som var der tale om 25 - 40 m2 og det samlede etagemeterareal som det holdes op imod omberegnes så tilsvarende.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Mine egne konklusioner omkring det skattemæssige/fradrags-relateret ligger meget op af dine pointer efter at have talt med flere der har gjort noget lignende, samt nogle råd fra en revisor. Men altid godt lige at få det bekræftet. Tak for det.

Mit spørgsmål var mere med henvisning til det byggetekniske ift krav til et erhvervslokale - og her især punkter som f.eks. lofthøjde.

Blot for at være forberedt forud for en snak med den kommunale tekniske afdeling.

Nogle kommentarer/erfaringer til denne de
Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nada forstand på alt det der. 

Men når du siger klinik og kælder tænker jeg lidt hen af brandsikkerhed. 

Der skal jo være nogle lovlige udgange. Det er jo ikke alle kældre der falder ind under beboelse, men kun opbevaring.

mvh

Frederik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)