Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til registrering af indkomst vs. udgifter for enkeltmandsvirksomhed!!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Din tilgang kan jeg kun give dig ret i. Dog var mine spørgsmål ganske konkrete - givetvis fordi der er styr på resten, trods min uvidenhed på området :)  Jeg søger blot en konkret vejledning til selve registreringen, da SKAT, på daværende tidspunkt, ikke selv kunne være mig behjælpelige hermed. Resten har de blåstemplet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18

Jeg forstår meget vel Bent - men konkret - i både forskud og selvangivelse vil du se knapper der hedder et eller andet med VIS ALLE FELTER flere steder derned af, og med dem kan du folde punkterne ud og finde de som ikke vises fast - netop fordi de bruges sjældnere og skat er lidt mere obs på dem når de er udfyldt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 22:53

Hej igen

Ja, det har jeg prøvet. Finder desværre kun en rubrik 12 - ikke 29? Kan den evt. hedde noget andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33

nej det mener jeg ikke https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064114&vId=0   normalt vil det være befordring man har det som honorarmodtager - så som nævnt tidl. lidt usædvanligt med dit tilfælde, men den kan godt stå som befording o.l. men skal hedde 29

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 11:45

Hej John

Tak for linket. Jeg kan se, at der her er tale om selvangivelsen. Hvornår kan denne udfyldes? De kr. 40.000,- er jo indtjent i år 2012, så det bør vel være asap? Jeg kan bare ikke finde den nogen steder. Når jeg trykker på linket til selvangivelsen i min skattemappe online, fremkommer der intet. Og vil det sige, at jeg intet behøver registrere på min forskudsopgørelse?

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 11:49

Nedenstående besked fremkommer. Vil det sige, at jeg skal vente til 2013 med at registrere det for 2012? Og kan jeg i så fald være sikker på, at jeg ikke pludselig får et skattesmæk, fordi jeg har registreret for sent?

Undskyld mine mange spørgsmål, og mange tak for din tålmodighed ;)

Meddelelse:

Du kan ikke længere indtaste oplysninger til årsopgørelse 2011 på denne side. Hvis du ønsker at ændre årsopgørelse for 2010 og 2011 skal du klikke på: Ændre årsopgørelse - tidligere år.
Hvis du ønsker at ændre en årsopgørelse fra 2009 og tidligere år, skal du kontakte SKAT på 
72 22 18 18.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

du må jo klikke på forkert link, for selvsagt kan du ikke ændre forskud for 2011. Jeg husker ikke hvor den nye ligger, tror den ligger for sig selv ret højt i skatte billedet - tror 2012 og 2013 har fælles knap og ved tryk skal man vælge år 2012 eller 2013.

Om det giver mening nu er så en anden sag, og jeg tror ikke du får skattesmæk på andet vis, end du får en rente ved ikke at ha betalt den skal du skulle i 2012 og derved fået kredit for en del af beløbet til 2013. Det er klart, at man har pligt til at udfylde forskud, og skat KAN give bod for konsekvent at undlade, men normalt, hvis du bare ændrer årsopgørelsen når den er klar (lidt inde i det nye år), så sker der ikke andet, end ikke skattefradragsberettiget rente for den sene betaling af den korrekte skat.

Jeg tvivler på du kan få det på forskud 2012 så sent på året, du kan jo ikke nå at få girokort på normal vis MEN du kan - også i skat.dk finde et punkt, hvor du kan vælge frivillig indbetaling af skat. Klik på dette link og betal via netbank o.a. https://www.skat.dk/dk/data.aspx?oId=49 

Du får betalings ID type dem du kender fra giro 71 184848xxxxxxx 55xxxxx og betaler så som en hver anden regning i netbank.

Det er super enkelt, hvis du vil undgå ikke skattefradragsberettiget rente for sen betaling, og du kan regne skatten ud i en skatteberegner eller bare tage din trækprocent x beløbet uden fradrag, og indbetale. Med mindre beløbet ændrer dig fra bundskat til topskat, så vil den øvelse passe helt

venligst

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)