Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate helt uden reklamer - hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nu har jeg kigget på listen over de førende affiliate sites i affiliateDM 2012

Hvordan kan sider uden nogen reklamer overhovedet, ligge på første og anden pladsen?

Jeg troede at hele ideen med affiliate var at man havde reklamer på siden, som folk klikkede på når man havde fået dem ind på hjemmesiden?

Her er det åbenbart ikke tilfældet, hvad tjener man så penge på?

Mvh Jens Andersen - Ny i affiliate marketing

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Støvring
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Tie-shoppen.dk Skrevet kl. 23:20

Følger lige med her

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 23:22

Henvisning af et produkt. 

Når der f.eks. bliver skrevet om skælshampoo, så henviser man til et bestemt produkt, hos en bestemt forhandler, hvor man så får en procentdel af varen i kommission pr. salg

Reklamer er grimme :-)) 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:26

Jens Andersen:
Hvordan kan sider uden nogen reklamer overhovedet, ligge på første og anden pladsen?

De har da mange reklamer. De er blot "skjult" som tekst links i stedet for at bruge banner. Prøv at surfe rundt på de sider og se hvor links bringer dig hen, så er jeg sikker på du får en "Aha" oplevelse :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:34

Jens Andersen:

Aggressiv overklistring med banners virker ikke ret godt.

Derimod virker tekstlinks rigtig godt.

De maskeres og trækkes igennem et noindex site med nofollow på linket.

Metoden virker langt bedre end traditionel affiliate med annoncer.

(og er helt okay med affiliate netværksene)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det siges, at den mest effektive form for Affiliate er tekst-links, netop fordi de fremstår så diskrete og meget lidt "anmasende"!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jens

Som det nævnes i tråden, så skyldes det primært bruges tekstlinks (klikbare tekster) som integreres i eller ved en tekst, f.eks. en artikel.

Ca. 60% af alle affiliate salg kommer via tekstlinks.

En anden mildere form for 'bannere' der er ved at vinde frem er visning af produkter fra et produktfeed (leverer ca. 5% af alle salg). Dette er også mindre anmassende end et banner og kan fungere rigtigt godt i en relevant sammenhæng.

Alm. reklamebannere leverer dog stadig ca. 35% af alle salg, især hvis de er brugt i relevant sammenhæng.

Mvh. Ken

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:43

Tak for alle de gode svar. Jeg synes jeg havde prøvet at holde musen over diverse links for at checke for affiliate koder osv. Jeg må vist kigge endnu engang. Spændene nye oplysninger i tråden. I hvert fald for mit vedkommende.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 10:54

Hej Jens,

Jeg vil også gerne komme med lidt input til tråden.

Jeg har selv relativ stor erfaring med affiliate marketing. Jeg har drevet et succesfuldt affiliate website i gennem 1 ½ år, og stort set alle konverteringer er kommet fra tekstlinks og kun ganske få er kommet fra affiliatebannere. Jeg har kun ét banner på mit website: http://billig-mode.dk, og det er udelukkende for at pifte siden lidt op grafisk.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 08:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Tak for alle de gode svar. Jeg synes jeg havde prøvet at holde musen over diverse links for at checke for affiliate koder osv. Jeg må vist kigge endnu engang. Spændene nye oplysninger i tråden. I hvert fald for mit vedkommende.

Mvh Jens

Det er med vilje, at de er lidt svære at spotte. Jeg bruger eksempelvis det plugin, der hedder Pretty Link. Her har jeg mulighed for at lave et link, der hedder www.mitdomæne.dk/link/webshopnavn, hvilket jeg forventer flere har lyst til at klikke på i forhold til www.grimtaffiliatelink12345667.dk Skype-Wink
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)