Når der f.eks. bliver skrevet om skælshampoo, så henviser man til et bestemt produkt, hos en bestemt forhandler, hvor man så får en procentdel af varen i kommission pr. salg.
Reklamer er grimme :-))
Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk
Hvordan kan sider uden nogen reklamer overhovedet, ligge på første og anden pladsen?
De har da mange reklamer. De er blot "skjult" som tekst links i stedet for at bruge banner. Prøv at surfe rundt på de sider og se hvor links bringer dig hen, så er jeg sikker på du får en "Aha" oplevelse :-)
Hvordan kan sider uden nogen reklamer overhovedet, ligge på første og anden pladsen?
Aggressiv overklistring med banners virker ikke ret godt.
Derimod virker tekstlinks rigtig godt.
De maskeres og trækkes igennem et noindex site med nofollow på linket.
Metoden virker langt bedre end traditionel affiliate med annoncer.
(og er helt okay med affiliate netværksene)
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Som det nævnes i tråden, så skyldes det primært bruges tekstlinks (klikbare tekster) som integreres i eller ved en tekst, f.eks. en artikel.
Ca. 60% af alle affiliate salg kommer via tekstlinks.
En anden mildere form for 'bannere' der er ved at vinde frem er visning af produkter fra et produktfeed (leverer ca. 5% af alle salg). Dette er også mindre anmassende end et banner og kan fungere rigtigt godt i en relevant sammenhæng.
Alm. reklamebannere leverer dog stadig ca. 35% af alle salg, især hvis de er brugt i relevant sammenhæng.
Tak for alle de gode svar. Jeg synes jeg havde prøvet at holde musen over diverse links for at checke for affiliate koder osv. Jeg må vist kigge endnu engang. Spændene nye oplysninger i tråden. I hvert fald for mit vedkommende.
Mvh Jens
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Jeg vil også gerne komme med lidt input til tråden.
Jeg har selv relativ stor erfaring med affiliate marketing. Jeg har drevet et succesfuldt affiliate website i gennem 1 ½ år, og stort set alle konverteringer er kommet fra tekstlinks og kun ganske få er kommet fra affiliatebannere. Jeg har kun ét banner på mit website: http://billig-mode.dk, og det er udelukkende for at pifte siden lidt op grafisk.
Tak for alle de gode svar. Jeg synes jeg havde prøvet at holde musen over diverse links for at checke for affiliate koder osv. Jeg må vist kigge endnu engang. Spændene nye oplysninger i tråden. I hvert fald for mit vedkommende.
Mvh Jens
Det er med vilje, at de er lidt svære at spotte. Jeg bruger eksempelvis det plugin, der hedder Pretty Link. Her har jeg mulighed for at lave et link, der hedder www.mitdomæne.dk/link/webshopnavn, hvilket jeg forventer flere har lyst til at klikke på i forhold til www.grimtaffiliatelink12345667.dk