Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er forskellen på Imac og Mac mini ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

En fordel ved Mac mini, vil jeg mene, er muligheden for at bestille den med en 256 GB SSD harddisk. Det er der ikke mulighed for med iMac'en, hvor man skal helt op 784 GB SSD hvis man vil have en SSD harddisk frem for Fusion Drive.

Med alle de muligheder der er for at gemme sine filer online, eller på eksterne harddiske, vil 264 GB SSD være nok harddisk plads for mange almindelige computerbrugere.

/anders

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:11

Frands:
Jeg stemmer 100% for noget helt andet end de 2 - nemlig det samme som jeg selv bruger og i øvrigt elsker: 

Wow et set up det er værd at overveje, hvad står det i totalt i kr?

Tak til alle i andre, hvor er det fedt med forskellige inputs for man handler :)

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 09:17

DesignYOU:

Nypris MBP Retina: 17.600

Nypris Thunderbold 27": 7.800

Så helt gratis er det ikke :) Men det er den lækreste opsætning set længe :)

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:19

Jesper Schlosser:
Så helt gratis er det ikke :) Men det er den lækreste opsætning set længe :)

Tak for det, så først nu de links Franz havde skrevet ....Jeg har nu heller ikke noget imod at betale for noget der spiller :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 36
Fra  Luxxus.dk Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter de har lavet nyt design på iMac, så kan man ikke undlade at købe den hvis valget stå mellem Mac mini og iMac ! 

Jeg har selv en 27" iMac, og vil sige at 27" lyder af rigtig meget, men kan varmt anbefales. Jeg var meget tæt på at vælge en 22" da jeg var bange for at en 27" ville blive alt for stor. Heldigvis fik jeg sådan en besked, som jeg skriver nu at 27" ALDRIG bliver for stor. Du bliver så glad for at du har en stor skærm, når du først sidder og arbejder med den. Den kører upåklageligt, og elsker jeg kan sidde med 2-3 dokumenter/browser åbent på samme tid. 

Håber du finder den rette computer, du kan altid sammenligne dine Macs - http://store.apple.com/dk/compare/mac?page=mac 

Mvh.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 09:39

DesignYOU:
Jeg har nu heller ikke noget imod at betale for noget der spiller :)

Nej det har jeg heller ikke, det er de bedste steder, ikke at sparer - er blevet et meget gladere menneske efter jeg fik min MBP Retina.

Men igen som flere skriver, så er den nye iMac heller ikke at kimme sig af, den er jo SÅ fed!

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:28

Lucas - Hosting4Real:

Bruger hovedsagligt Macbook Pro, og Thunderbolt displays - Men vil gerne have skiftet Macbook pro'en ud med en imac, og så bruge TB displays sammen med.

Vigtig pointe: iMac og Thunderbold display passer IKKE sammen i højden. Jeg havde nemlig det setup, her er mit gamle setup:

Det gik hårdt udover min nørd-OCD at de ikke passer sammen i højden. Jeg ved ikke om den nye iMac passer lige i højden med Thunderbold - men undersøg det lige først, for det andet er lidt surt, når nu man har brugt mindre en formue ;) 

Anders Nielsen:

...En fordel ved Mac mini, vil jeg mene, er muligheden for at bestille den med en 256 GB SSD harddisk. ....

MBP Retina leveres som standard i mindste konfiguration med 256 GB SSD.  Jeg har så et NAS som jeg smider alt muligt skrammel på der ikke nødvendigvis skal være på disken og så har vi en filserver ude i firmaet hvor HelpSofts ting kan ligge. 

DesignYOU:

Tak til alle i andre, hvor er det fedt med forskellige inputs for man handler :)

Shoppling list, så har du det hele for at matche mit setup (med undtagelse af mit eksterne lydkort, som ikke er relevant her):

MBP Retina 17.599
Thunderbold 27" 7.799
Rain Design mStand  449
Magic Trackpad 549
Apple Keyboard (DK) 497

I alt 26.893 inkl. moms
Det vil sige 21.514,4 ekskl. moms

Keyboardet med danske knapper og med numpad, det kan jeg simpelthen ikke finde på Apples egen side, det kunne jeg heller ikke sidst jeg købte et selv, så det købte jeg også et andet sted (Eplehuset). 

Og jo, det er da mange penge, men hvis man overvejer hvor mange timer man bruger foran computeren og omsætter det til hvad man så betaler pr. time sat op imod hvad man betaler for mange andre ting, så er det lige pludselig ikke så slemt :) 

Vær opmærksom på at der ikke er et optisk drev i en Thunderbold mac og at der ikke er nogen ethernet port, så hvis du skal bruge ethernet port skal du lige have sådan en her og hvis du vil have optisk drev, så er dette her et bud. Endnu en OBS! Der er ethernetport i Thunderbold display, så hjem til skrivebordet behøves du IKKE have adaptoren.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 14:36

Frands:

Vigtig pointe: iMac og Thunderbold display passer IKKE sammen i højden. Jeg havde nemlig det setup, her er mit gamle setup:

Selv dit skrivebord (selve computeren) er endda rent! Mit er fyldt op med L***!

Men yep, der er forskel i højden af ny imac, og TB:

iMac 27" = (51.6 cm)

TB = (49.1 cm)

Men hvaa - den er jo nem at fixe :D stiller bare TB'eren lidt højere - så kan jeg også passende hælde kaffe ud over mit bord som jeg plejer!

Tror jeg skal bruge lidt penge i januar ;) Det jo ikke andet end et grap i lommen for sådan en imac

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 18:27

Fordelen ved iMac'en er der følger en skærm heletiden. Det er dog en ulempe hvis skærmen går i stykke, så er det hele computeren der skal til rep. En Mac Mini er mindre, men kan vidst efterhånden yde det samme som en iMac. Så det er vidst bare smag og behag alt efter hvad du kræver fra en computer. 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)