Bruger hovedsagligt Macbook Pro, og Thunderbolt displays - Men vil gerne have skiftet Macbook pro'en ud med en imac, og så bruge TB displays sammen med.
Vigtig pointe: iMac og Thunderbold display passer IKKE sammen i højden. Jeg havde nemlig det setup, her er mit gamle setup:

Det gik hårdt udover min nørd-OCD at de ikke passer sammen i højden. Jeg ved ikke om den nye iMac passer lige i højden med Thunderbold - men undersøg det lige først, for det andet er lidt surt, når nu man har brugt mindre en formue ;)
...En fordel ved Mac mini, vil jeg mene, er muligheden for at bestille den med en 256 GB SSD harddisk. ....
MBP Retina leveres som standard i mindste konfiguration med 256 GB SSD. Jeg har så et NAS som jeg smider alt muligt skrammel på der ikke nødvendigvis skal være på disken og så har vi en filserver ude i firmaet hvor HelpSofts ting kan ligge.
Wow et set up det er værd at overveje, hvad står det i totalt i kr?
Tak til alle i andre, hvor er det fedt med forskellige inputs for man handler :)
Shoppling list, så har du det hele for at matche mit setup (med undtagelse af mit eksterne lydkort, som ikke er relevant her):
MBP Retina 17.599
Thunderbold 27" 7.799
Rain Design mStand 449
Magic Trackpad 549
Apple Keyboard (DK) 497
I alt 26.893 inkl. moms
Det vil sige 21.514,4 ekskl. moms
Keyboardet med danske knapper og med numpad, det kan jeg simpelthen ikke finde på Apples egen side, det kunne jeg heller ikke sidst jeg købte et selv, så det købte jeg også et andet sted (Eplehuset).
Og jo, det er da mange penge, men hvis man overvejer hvor mange timer man bruger foran computeren og omsætter det til hvad man så betaler pr. time sat op imod hvad man betaler for mange andre ting, så er det lige pludselig ikke så slemt :)
Vær opmærksom på at der ikke er et optisk drev i en Thunderbold mac og at der ikke er nogen ethernet port, så hvis du skal bruge ethernet port skal du lige have sådan en her og hvis du vil have optisk drev, så er dette her et bud. Endnu en OBS! Der er ethernetport i Thunderbold display, så hjem til skrivebordet behøves du IKKE have adaptoren.