Har en lidt sjov twist med en leverandør... og så komme jeg lidt i tvirl om hvad er rigtigt eller forkert.. Jeg arbejder for en række virksomhed. og har en kunde som vejer tungt på kilometer... dvs. jeg køre ca 2200 km pr mdr for denne virksomhed. Jeg fakturerer 3,80 pr km . nu er vi så nået over 20000 km og de mener at de der efter skal betale den lave takts for kørsel.....hvilket jeg ikke finder rigtigt.. for så er det ikke rentabelt at udføre opgave for dem, da jeg så få omkostning i min kørsel... Hvad er rigtigt og hvad er forkert. hvad ville du gøre.......
mvh morten |
ren forhandlingssag. De har da et point - grunden til, at satsen for skattefri godtgørelse falder ved over 20.000 km er vel, at man mener at omkostningerne falder. Det er klart, at de første km i en bil koster meget mere end de sidste - de faste omkostninger fordeles jo på langt flere kilometer.
Du kan i princip jo forhandle dig til en hvilken som helst pris per km, men jeg forstår din kunde fuldstændigt, og ville da rette ind hvis det var mig der stod i situationen
vh