Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan give afkast for 10.000 kr. om måneden for at komme igang?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som så mange andre går jeg med tankerne om at starte virksomhed. Til det har jeg flere idéer, men alle af dem kræver penge at starte op. Pengene i det daglige er forholdsvist små, men relativt fornuftigt administreret. En af mine udfordringer er derfor, hvor jeg starter med at rejse kapital til at komme igang, vel at mærke uden at låne til formålet, ihvert fald i første omgang.

Jeg har mulighed for at sætte i omegn af 10.000 kroner af om måneden til projekter der skal rejse den nødvendige kapital til mit overordnede projekt. Spørgsmålet er så hvor jeg starter og hvad der findes af muligheder der kan give et afkast på så små beløb?

Det skal siges, at jeg helst skal op i minimum et par hundrede tusinde for at komme igang, men at jeg naturligvis ønsker at komme på det niveau uden at skulle spare op til det, ved at lægge 10.000 kroner til side hver måned.

Jeg håber på en masse gode idéer.

Fra Hamborg
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:19

Hej,

hvis du har 10.000 kr til fri afbenzttelse om müneden og kun skal bruge et par hundrede tuside, sü kan jeg ikke forstü hvorfor du ikke låner dem i banken. Renten er ekstremt lav for tiden og med 10.000 kan du uden problemer låne 1-2 million og betale dem af over en årrække. er der nogen grund til at du ikke vil låne dem? og hvorfor skulle investorer sætte penge i dit projekt hvis du ikke selv har givet alt hvad du har?

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 12:34

Morten Holzmann:

Hej,

hvis du har 10.000 kr til fri afbenzttelse om müneden og kun skal bruge et par hundrede tuside, sü kan jeg ikke forstü hvorfor du ikke låner dem i banken. Renten er ekstremt lav for tiden og med 10.000 kan du uden problemer låne 1-2 million og betale dem af over en årrække. er der nogen grund til at du ikke vil låne dem? og hvorfor skulle investorer sætte penge i dit projekt hvis du ikke selv har givet alt hvad du har?

Tak for dit indspark, som du dog misforstår. Banken er ikke interesseret i at låne mig penge og jeg er heller ikke, som nævnt, interesseret i at låne til formålet. Desuden søger jeg heller ikke investorer, men måske var mit indlæg nemt at misforstå? Istedet har jeg ca. 10.000 kroner pr. måned som jeg kan investerer i noget der kan give et afkast, for på den måde at bygge kapital til mit overordnede formål. Til det har jeg brug for foreslag og idéer!

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:38
Er forstået, spørgsmålet er skal du købe skrabelodder eller er der andet du kan bruge dem til som kan give flere penge ?

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:51

Jeg tror, du skal starte med at spørge dig selv, hvad du er god til og hvad du interesserer dig for. 

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 12:51

Olina:
Er forstået, spørgsmålet er skal du købe skrabelodder eller er der andet du kan bruge dem til som kan give flere penge ?

På ingen måder forstået, Olina? Hvordan hjælper det mig i forhold til mit indlæg? Er det en umulighed, eller sågar naivt at tro, at 10.000 kroner pr. måned over en periode kan give en form for et afkast, så sig det hvis det er din mening, istedet for at være kryptisk (eller sarkastisk, sådan som jeg opfatter det).  

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 12:54

Impetus:
Jeg tror, du skal starte med at spørge dig selv, hvad du er god til og hvad du interesserer dig for. 

Ej altså......

Jeg skal bruge idéer og forslag til at rejse kapital, jeg har 10.000 kroner hver måned til det. Pengene skal gå til det jeg allerede ved jeg er god til. Hvor svært er det at forstå? Beklager tonen, men du bevæger dig væk fra trådens essens!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56

Der findes intet som man kan sætte 10.000 kr om måneden i (eller andre beløb), og som med sikkerhed giver mere end 1-2% i rente på helt kort sigt = du taber i forhold til inflationen - Alt andet vil indebære risiko for at tabe pengene. På kort sigt, som du jo taler om, vil risikoen være meget større, end hvis du kunne anbringe dem på 30 års sigt. Der er visse banker der på 1-3 år måske giver omkring 3% på bundne konti, men det løser det jo ikke heller.

Svaret er derfor, at din metode ikke vil virke, og du skal ha fat i en bank og et lån, på basis af 10.000 kr frie hver måned - eller spare op i et par år og ha pengene selv - desværre.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 12:59

Der findes intet som man kan sætte 10.000 kr om måneden i (eller andre beløb), og som med sikkerhed giver mere end 1-2% i rente på helt kort sigt = du taber i forhold til inflationen - Alt andet vil indebære risiko for at tabe pengene. På kort sigt, som du jo taler om, vil risikoen være meget større, end hvis du kunne anbringe dem på 30 års sigt. Der er visse banker der på 1-3 år måske giver omkring 3% på bundne konti, men det løser det jo ikke heller.

Svaret er derfor, at din metode ikke vil virke, og du skal ha fat i en bank og et lån, på basis af 10.000 kr frie hver måned - eller spare op i et par år og ha pengene selv - desværre.

Tak. Det kan jeg forholde mig til.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:59
Også derfor jeg prøvede at skære det ud i pap.

Forstod det sådan at du har 10000 om måneden du gerne vil bruge på noget som kan skabe mere kapital.

Og i forlængelse af det efterlyser ideer og forslag til hvad det kan være du skal/kan "investere " i ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)