Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i USA

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og overvejer at åbne et firma i USA. Jeg havde tænkt mig at lave en webshop som sælger mærkevarer. Bl.a. elektronik, tøj og andre forbrugsvarer. 

Jeg havde tænkt mig at lave webshoppen både på amerikansk og dansk. Og jeg havde tænkt mig at angive priserne i danske kroner samt i $. Og reklamerer for webshoppen i Danmark, bl.a. på google.

Grunden til at jeg vil starte denne webshop er at de fleste mærkevarer i USA kun koster ca. 1/3 af prisen i Danmark. Så selv om der kommer fragt, Dansk moms og told. Så er det stadigvæk billigere at købe varene i USA end i Danmark.

Nu er mit spørgsmål bare om det er lovligt i følge amerikansk og dansk lov at lave en amerikansk webshop på dansk og reklamerer for den i Danmark. Kan jeg risikerer at få mærkevare produkcenterne på nakken? Og kan de gøre mig noget?

Og er reglerne ens i alle stater i USA?

Jeg har i forvejen et dansk firma (ApS). Kan det betale sig at åbne som et datterselskab i USA af mit danske firma. Eller kan det bedre betale sig at åbne et helt nyt selvstændigt firma i USA?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)