Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finde dokumentation på Converse brandets patent (fx det ikoniske logo)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Fellows :-)

Jeg er en ung knejt, som er igang med mit studieretningsprojekt på handelsskolen og er i forbindelse med det i gang med at lave en branchen analyse.

Jeg er pt. i færd med at analysere skobranchens indgangsbarrierer og skriver dermed, at det er illegalt at sælge og distribuere kopi-varer på det danske marked. Det er derfor meget simpelt, at jeg vil skrive at Converse ikke skal have nogen form for bekymringer på det punkt (da jeg går ud fra de har patent på deres design samt logo), men som i god gammel gymnasie-stil, kræver det jo at jeg har noget dokumentation, for at komme med et statement af den slags.

Det burde være simpelt at finde, men så smart som google's søgefunktion er indrettet, er det svært at finde andet end webshops i forbindelse med søgekriteret "Converse".

Jeg ved ikke, hvor velset et spørgsmål som dette er, men jeg tænkte i var det rette forum at spørge! Og bare rolig min profil er oprettet for et stykke tid siden og med andre intentioner end lektiehjælp ;-)...

Ps. Hvis nogen føler sig kvalificeret og i hjørnet for en god gerning til at hjælpe/læse stykker af opgave, vil jeg være mere end taknemlig! (nu er det sådan, at mine vejledere ikke må rette fejl direkte og jeg har desværre ingen hjælp at hente i hjemmet)

Tak på forhånd! 

Mvh. Simon Størup - Frederikshavn Handelsskole.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 17:28

Nu er det ikke så tit jeg søger efter patenter, men Google har en liste over mange af deres patenter, så måske du kan bruge det til noget.

Listen finder du her.

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:36

Design er beskyttet af de almindelige oprhavsretlige regler, og logo kan varemærkebeskyttes. Men man kan ikke tage patent på deign og logo.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:20

Simon Størup:
Jeg er pt. i færd med at analysere skobranchens indgangsbarrierer og skriver dermed, at det er illegalt at sælge og distribuere kopi-varer på det danske marked. Det er derfor meget simpelt, at jeg vil skrive at Converse ikke skal have nogen form for bekymringer på det punkt

Det tror jeg så ikke lige du skal skrive. Da det er forholdsvist nemt for Danskere at købe den slags Kopi varer = http://www.ioffer.com/si/converse+all+star

Og det skulle undre mig hvis ikke Toldvæsnet en gang imellem beslaglægger den slags varer i størrer mængder. Og så kan man jo kun gætte på hvor mange der slipper uden om Tolden.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:58

Michael:

Simon Størup:
Jeg er pt. i færd med at analysere skobranchens indgangsbarrierer og skriver dermed, at det er illegalt at sælge og distribuere kopi-varer på det danske marked. Det er derfor meget simpelt, at jeg vil skrive at Converse ikke skal have nogen form for bekymringer på det punkt

Det tror jeg så ikke lige du skal skrive. Da det er forholdsvist nemt for Danskere at købe den slags Kopi varer = http://www.ioffer.com/si/converse+all+star

Og det skulle undre mig hvis ikke Toldvæsnet en gang imellem beslaglægger den slags varer i størrer mængder. Og så kan man jo kun gætte på hvor mange der slipper uden om Tolden.

Uanset hvor meget der slipper igennem, så er det stadigvæk korrekt, at det er illegalt at sælge og distribuere kopivarer på det danske marked. Hvornår der så er tale om kopier, det er et juridisk spørgsmål. 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:38

Jacob:
Uanset hvor meget der slipper igennem, så er det stadigvæk korrekt, at det er illegalt at sælge og distribuere kopivarer på det danske marked. Hvornår der så er tale om kopier, det er et juridisk spørgsmål.

Kære Jacob.

Der er ingen der har påstået at det var lovligt at sælge Kopi varer i Danmark ?. Men at skrive i en opgave, at Converse ikke skal bekymre sig om Kopier af deres produkter. Vil være en åbenlys fejl, som sikkert vil ødelægge en ellers god opgave. Det må selv du kunne se.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)