Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved jeg om markedet er stort nok?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt en del udstyr til min egen hjemmebar, men eftersom det kun har været muligt at finde 4 danske webshops så har jeg været tvunget til at købe alt det sjove udstyr i usa.
Så er mit spørgsmål om markedet er stort nok til en webshop mere der sælger det nyeste og sjoveste inde for bar udstyr.
Både til proff barer og til hjemme barer.

Jeg har fundet masser af udstyr som ikke sælges i Danmark endnu.
Mange sjove ting, nogle minder lidt om dem der kan findes på gadgets hjemmeside. Men dog bar relateret.

Jeg har masser af erfaring inden for produkterne, men ved ikke hvor mange andre der deler de samme interesser som mig

Hvad er jeres mening?
Er der et marked for min webshop?
Eller er der en grund til at der kun er fire web shops?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:35
Hvorfor købte du ikke ved en af de fire danske shops?
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 13:25
Jeg købte ikke ved de danske shops fordi de:
1: slet ikke havde det samme udvalg som de udenlandske.
2: var alt for dyre. Det var billigere at købe varerne i usa og betale for fragt og told.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:45
Det er selvfølgelig smart at man kan bestille hjem fra USA billigere med told og fragt, men du glemmer så bare at du ikke rigtig har nogen garanti, og hvis du har, så koster det stadig en bondegård at sende retur for at få rettet...
Fire virksomheder der sælger den slags varer lyder da for mig som mange, især hvis de er store... for det er da om noget et nichemarked (selvom jeg stadig er lidt i tvivl om det er inventar eller små gadgets du snakker om)...
Hvis du vil begive dig ud i at importere, så har jeg skrevet et indlæg på min blog om import fra Taiwan, hvor jeg overvejede at importere massagestole...
[uddrag fra blog] Det jeg forsøger at sige med dette indlæg er, at man sjældent skal
begive sig ud i salg af store og dyre genstande med mindre man har
undersøgt markedet, hvem og hvor store er dine konkurrenter, hvornår er
der break even, salgspriser på nuværende produkter på markedet, etc.
Hele tiden forholde sig kritisk overfor sin kommende forretning... læs mere
Import Taiwan ...
ved godt at du snakker om USA, men konceptet er det samme...

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 13:58
Jeg snakker både om bar inventar og om små sjove gadgets til baren.
Så vidt vides er en enkelt eller to af konkurrenterne store, mens den sidste er meget lille endnu.
Hvis det er et niche maarked, var der så nogle andre produkter jeg kunne inddrage for at nå ud til flere folk?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:55
Hvorfor ikke starte ud med niche markedet... det er ofte her du kan tjene rigtig gode penge i starten, og så senere hen udvide sortimentet.. Du kan som regel også tage en højere pris for de varer i et niche marked... sikkert også derfor det er ret dyrt hos de andre konkurrenter....
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:44
Altså hvis du sørger for at din side er den eneste der forhandler lige netop de produkter du sælger, så er chancerne jo nok større for dig end de andre - så fremt dine ellers er sjovere, bedre, billigere, osv osv..

Derudover tror jeg du vil have en væsentlig højere sandsynelighed for at opnå gode resultater med din shop, hvis du vælger at have dig en rigtig SEO-god shop, så du rater højt på fx. "Bar udstyr" "hjemmebar" "udstyr til hjemmebar" - osv...

Hvis man ikke er entutiast og ved hvor man skal skaffe sine ting, så er google nok et af de steder man vil lede - (har jeg selv gjordt en enkelt gang før faktisk, netop efter dette.. men fandt ikke rigtig noget)..
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:34
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 21:47
Er der en måde hvor på jeg kan finde ud af størrelse på markedet?
Så jeg har en nogenlunde ide om hvor meget jeg kan sælge.

En god seo shop?
Er det bare dandomains webshop, eller er der andre der er bedre?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:13
Jeg vil ikke mene, at en søgning bare på Google er godt nok grundlag for en markedsundersøgelse... for det er hvad du har behov for... en ordentlig markedsundersøgelse, hvor du kommer ind på punkter som

• konkurrenter

• kundesegment

• hvor stor er mÃ¥lgruppen

• hvilke regler gælder i branchen angÃ¥ende udstyr

Og det finder man ikke ud af bare at sætte sig ned og tænke sig til nogle tal eller gå på google og skrive "bar materialer" ...
Du skal ind i nogle databaser og finde nogle tal... måske er et af de fire virksomheder du har omtalt et A/S så du kan få fat i deres regnskaber og se om de overhovedet laver penge... sådan nogle ting... er der nogle barrierer for at importere lige netop de ting du gerne vil... miljøkrav, whatever...
Og så ud og føle på markedet... tag rundt på en 10 - 15 værtshuse (uden at drikke en bajer hvert sted, for så bliver den sidste hvis meget positiv)... og hør om det er noget som de kunne finde på... gå dem lidt på struben... for ofte så vil folk gerne have dit og dat, men når pungen skal op af lommen hopper de fra...
HÃ¥ber det gav lidt inspiration... synes du skal hoppe ud i det, men ha'' baglandet i orden...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)