Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til magento

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer  jeg skal ha started en e-shop op har god tid og vil gerne sætte mig grundigt ind i de forskellige ting jeg sidder og roder med at lave en side og har valgt at bruge magento jeg plejer at være en ørn til it men men men lige det her har jeg ingen erf med er sikker på jeg sagtens kan lære det men er der en venlig sjæl der vil forklare mig instalationen af magento der er ingen exe filer i instal mappen 

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 13:20

faldt over den her og har så fundet ud af jeg skal bruge en ftp client favre nye verden 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:46
Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:55

Evt. Host dit projekt et sted hvor der er one-click-install, dvs. du bare skal skrive domænenavn og vælge Magento og klikke installer. Så har du din shop online på under et minut. eks her: https://tordenbox.com/  (512M). Derudover kan du lave backups i systemet, så hvis d skulle kvaje dig, kan du bare "spole" tilbage ^^

Fordelen ved one-click install og control panel, er at du ikke behøver være tekniker og kunne sætte databaser, brugere, ftp osv for at få det til at kører, men at du bare klikker af og trykker go.

Vi bruger selv Tordenbox til alle vores projekter, da det efter min overbevising er et af de eneste steder der hvor der køres med enterprise hardware og alle ressourcer er fysisk dedikeredere pr. bruger: Cpu (Xeon), Ram, Raid10 SSD disk, dedikeret IP etc. - til en rigtig go pris! Da Tordebox er "enterprise Applikations hosting", understøtter der også eks. ruby, mongo mv. - gratis support ticket system osv. Der findes andre hosting selskaber med one click install, men kun få der kan hoste Magento, da Magento er et relativt tung system. Skal du kun køre Magento commerce er der også http://magentohotel.dk - det gør de også rigtigt godt, der skal du bare have i tankerne at du evt. selv skal kunne rodde lidt med databaser, ftp mv.

Anyhow, held og lykke med det ^^

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 14:20

det er så lækkert at i gider bruge tid på sådan en grønært vil kigge på det one click instal lyder som en mulighed kunne dog enormt godt tænke mig at lære at instalere selv

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Skrevet kl. 14:25

Yeah, det er sjovere at rpdde med tingene selv - og du skal også bare se one-click install som en genvej, der er som regel også fuld adgang til at rode under motorhjelmen med databaser, ftp, subdomæner og den slags osv.

Bare sikre dig at den host du vælger kan køre Magento, evt. spørg deres support etc. Dernæst skal du ligeledes sikre dig at der er en form for kontrolpanel til domæneopsætning, phpmyadmin, databse og den slags ^^

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 14:27

nu må i endelig sige til hvis ? bliver for mange eller for dumme Embarrassed 

men hvilken pakke bruger du hos tordenbox har svært ved at genemskue hvor stor en pakke jeg får brug for mit projekt kommer til at have en lang opstartsfase uden indtægter pga mit produkt så vil helst ikke hænge på en kæmpe mdr udgift

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Skrevet kl. 14:39

Hehe der er ingen dumme spørgsmål, e-segment kan være et kæmpe uoverskueligt paradigme.

Mht. Tordenbox vælger du bare den allerførst der står demo på, klik launch. Det eneste du skal være opmærksom på er hvilke domæne du vil bruge, om du har et eller vil købe et nyt.

Generelt er jeg fortaler for at man køber sine domæner et neutralt sted hvor der er gratis DNS styring mv. Tordenbox har også gratis og fuld DNS styring uafhængigt om du også hoster der - kan denne service bruges. Jeg vil du forslå at du enten registere dit domæne hos eks gratisdns.dk eller rykker din dns styring over til gratisdns - så er du så at sige herre i eget hus.

Mht. Tordenbox vælger du bare: "I will use my existing domain and update my nameservers", og udfylder det domænenavn du har eller vælger at ville bruge. Derpå udfylder du bare din almene info og trykker opret.

Så har du en gratis demo server der fungere fuldt ud - det eneste er at du inden 5 dage skal vælge at opgradere den til en betalt løsning - om du skulle have lyst. Ellers lukker den automatisk ned igen selv. Det 100% gratis at lave demo server og du skal ikke angive noget kredit kort eller noget - men bare kast dig ud i det ^^

Du skal skrive et domæne under signup processen, men om du reelt i skrivende stund har det domæne, er ikke så vigtigt og indtil du får domænetingen på plads bruger du bare den server IP de sender til dig eks. http://199.99199 

Mht. hvilken server model du skal bruge til Magento, er det alt afhængigt af den trafik du regner med at genere. Men da Tordenbox er dedikeret high-end hardware uden IO limits, kan du formodentlig snildt køre Magento på 256mb. Du caher og compiler bare sitet (magento build in feature), og evt. installere en Full Page cache baseret på Magento native Zend support: http://www.magentocommerce.com/magento-connect/catalog/product/view/id/15389/ (igen disse ting kan du alle gøre inden fra Magento.

Den her Magento shop kører på Tordenbox med overstående opskrift - og den kører rimeligt snappy:

http://aeon-jewellery.com/

Anyhow, du spørger bare ^^

Tilmeldt 11. Dec 12
Skrevet kl. 14:49

du er sku godt nok et skridt foran skulle lige til at spørge om domæne var en nødvendighed for at køre prøve ver 

takker og bukker 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. Nov 12
Skrevet kl. 15:13

Hehe no problem.

Husk også at der er fuld Control Panel på med ubegrænsede one-clik applikationer og ubegrænsede domæner. Den på 256M har kun plads til 1 domæne, men fra fra 512 op er der ubegrænsede domæner.

Også, er det kvali hele vejen igennem, så det kan længe betale sig at tage en 512 og så smide alle sine domæner og løsninger på sådan en box. En 512 kan snildt køre en 10-15 wordpress/jooomla mv sites + dit magento projekt. Med hvert sit unikke TLD (domænenavn), velogmærket, med unikke ftp kontis til , dns styring, ssl certifakter og så meget mere.

Noget andet mht. mail så lad mig ligeledes slå et slag for at benytte eks. google apps til at håndtere mails - for ligesom med DNS er det fedt at have fuld kontrol over sine data og ikke skulle et større projekt igennem hvis man vælger anden webserver til sine projekter. Således ligger dine mails i googles cloud og du kan skifte webservere som du skifter sokker uden at skulle tænke mail migrering etc. anyhow, det var bare et generelt "branche" tip ^^

Giv den gas ^^

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)