Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ud i det fri, vil virksomhederne med?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Her kommer en lille "hobby" idé, som jeg gerne vil dele med Jer. Og håber så på feedback:)

Min gode ven Ronni og jeg har altid elsket at pakke taskerne og bevæge os ud i naturen. Ofte er det lange vandreture men til tider bliver det også til cykling og en tur i kano. Alt dette kommer fra de unge dage hvor vi var spejdere sammen.

Det vi så arbejder med nu er at starte en virksomhed (eller kører det over min) hvor vi som en slags friluftsguider tager grupper med på disse vandreturer. Ingen smarte buzz ord som teambuilding men en tur ud i det fri.

Vi planlægger selvfølgelig alt og undervejs vil deltagerne kunne bygge forskellige ting eller bare se os gøre det. Der vil være forskellige muligheder, længden, antal overnatninger, grad af primitivitet osv. Så der skal være ture til alle, senere også til fx Norge/Sverige.

Det er selvfølgelig os der sætter rammerne og har ansvaret. Men som sådan er vi ikke ude på at skulle "underholde" deltagerne hele tiden, men mere give dem en god oplevelse sammen i naturen. Vores helt klare målgruppe er virksomheder og jeg kun hurtig nævne alle de fordele en virksomhed kunne få ud af dette, men igen essensen af dette er at de selv er med til at skabe det.

Ingen af os er uddannet det ene eller det andet inden for den retning. Ingen natur vejledere eller jægersoldater mellem os:)

Mit spørgsmål til dig kære amino er om der er et marked for dette? Vi forestille os at blive friluftsguiderne, men er dette for tyndt? Vil virksomhederne gerne byde ind på dette UDEN at der er teambuilding, træklatring og byg-en-bro-over-en-å-for-at-lære-at-samarbejde?

Vi er selvfølgelig begge opmærksomme på at vi skal lægge en del energi i vores beskrivelse af udbyttet for den enkelte virksomhed. Men spørgsmålet er om det er NOK.

Glæder mig til at hører fra dig

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 22:11
Jeg synes det er en rigtig god idé... og den passer rigtig godt sammen med "Den Fede Coach" konceptet synes jeg..
Men der findes rigtig rigtig mange af de der "hygge" ture hvor personalet skal rystes sammen.... De fleste arbejder dog med, som du skriver, noget team building a la rens din sjæl med et par haglskud i måsen af Carl Mar eller andre overdrevne udfordringer...
Men en afstresningstur til de norske fjelde eller svenske laksesøer ville jeg gerne på... også bare en hyggelig cykletur med madkurv i Rold skov... (men sådan noget stille og roligt kan en personale forening i de større virksomheder jo klare... og mon ikke de små har for lidt penge til at der kan være det vilde forretning.... men jeg aner det ikke... ved kun at der udbydes mange team building kurser....
Held og lykke... synes det er en god ide, hvis det kan løbe rundt og man får virksomheder med på det....

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:48
Hej.

Hvorfor må det ikke hedde teambuilding? For det lyder det da til at være:-). Jeg var engang på teambuilding med mit gamle arbejde. Det var en fisketur og jeg var eneste kvinde der tog med (de andre nægtede da det var en fisketur = mandehørm). Jeg nægtede pure at fiske, men det var hyggeligt at være sammen med mændene fra kontoret uden for kontoret, og det var dejligt med frisk luft.

Mht. om virksomheder er interesseret, ring og spørg!

Venlig hilsen

Astrid Helmer Nielsen

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 22:28
Hyggelig ide.

Jeg tror dog, at hvis ikke turene indeholder et element af team building eller organiserert udvikling af fællesskabet, vil det være svært at finde deltagere. Jeg ville personligt helst på en sådan tur med mine venner eller min familie. Jeg har erfaret at det kan være vanskeligt at få medarbejdere til at dedikere tid til kollegial hygge udenfor komfort zonen.

Men prøv det af, der er sikkert marked for "oplevelser"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)