Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ønskes til valg af CMS

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Det som jeg søger efter her er råd til følgende:

1. hvilket CMS (platform er der også nogen der er inde på selvom jeg ikke har forstået forskellen endnu) der ville være bedst til projektet ?

2. Hvilke skills/evner/færdigheder min kommende ansatte i mit firma BØR som minimum bestride/besidde når jeg skal ansætte en programmør/coder snarest til projektet, samt andre ligende projekter. 

Altså er det ikke en leverandør som sådan jeg leder efter men blot information om hvad jeg skal kigge efter når jeg ansætter en kommende programmør.

På forhånd tak

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:39

Zelective:
1. hvilket CMS (platform er der også nogen der er inde på selvom jeg ikke har forstået forskellen endnu) der ville være bedst til projektet ?

Som sagt, find den rigtige mand/dame til jobbet, og lad dem vælge!

Zelective:
2. Hvilke skills/evner/færdigheder min kommende ansatte i mit firma BØR som minimum bestride/besidde når jeg skal ansætte en programmør/coder snarest til projektet, samt andre ligende projekter.

Jeg ville gå efter en webudvikler med omkring 3-5 års erfaring, beviselig succes med lignende projekter tidligere. Men igen det kommer meget an på dit budget. Du kan få en ny uddannet som de andre ikke vil havde for 25 k pr. måned, og du kan få en erfarnen rotte, med god track record, uddannelse etc. for omkring 55-60 k pr. måned.

Det vigtigste er imildertid, at det er en person, som du stoler 100% på. Hvis man ikke har noget erfaring med ledelse af udviklere og er hjemme i deres sprog, så har man meget lille chance for at vide om der dovnet eller arbejdet.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 18:50

En god ide  var måske lige at læne sig tilbage og overveje budgetet først

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:49

Som de fleste siger, så kan det rette CMS i hænderne på den rette person føre dig langt. Måske også hele vejen.

Men jeg er ikke villig til at sige, at valget af CMS er ligegyldigt. Trenden er, at mere og mere bliver bygget ind i kernen og så er resten plug-n-play. Det er super fint lige indtil, at din udvikler skal kode udenom det. Så er valget af CMS ikke længere ligegyldigt. 

Der er en grund til, at indenfor php har Wordpress suværent de fleste installationer mens Drupal kører de største sites (f.eks. dr.dk og whitehouse.gov). Det handler om, at Wordpress er super nemt at installere og har en lang række moduler - hvis man skal mere end det, så har man valgt forkert. Hvorimod Drupal (i hvert fald i version 6) har en mere fleksibel kerne og er mere API-baseret. Derfor har man friere hænder til at ændre, som man ønsker det. 

Joomla har traditionelt set positioneret sig mellem Wordpress og Drupal. Det er dog nyt for mig, at de har fået en seperat kerne (som det nævnes i et indlæg) og det vil sandsynligvis betyde, at de dermed egner sig til store løsninger. Visse udviklere hævder, at Drupal 7 er blevet for meget plug-n-play og det er blevet sværere at udvikle ting fra bunden - det har simpelthen mistet den power den tidligere havde.

Jeg kender ikke noget til Microsoftverdenen, så det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg har heller ikke en udviklers erfaring, men har selv været igennem samme problemstilling som dig.

Nu kender jeg ikke dit budget, men det lyder som om, at det hurtigt kan løbe op i 500.000 kr. ved danske udviklere. Har du overvejet offshore?  

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:08

Hey, vil gerne give Drupal 7 min stemme. Jeg synes Drupal har fået super "power" i 7'eren. Blandt andet strukturen, som nu baseres på entiteter, så brugerprofiler og kommentarer kan tilpasses og versioneres.

Impetus, kan du uddybe den manglende "power" i Drupal 7?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:38

Hej GrN

Jeg kan ikke underbygge det så meget. Min udvikler siger, at kernen er blevet for omfattende i 7'eren. At hvor det i 6'eren var mere ren API, så er det nu blevet sværere at kode ting op fra bunden. 

Ja, det betyder så, at der er kommet udvidet funktionalitet indenfor en række områder, men svagheden skulle være, når man skal kode. 

Det kan jo også være, at min udvikler ikke har ret. Jeg har ikke læst så meget om det må jeg tilstå, men jeg kan se i Drupals forum, at der noget debat om hvorvidt 7'eren er lige så god som 6'eren. 

Mvh Impetus

Fra Stettin
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Zelective Skrevet kl. 22:22

Hej kære Aminoer

Jeg takker mange gange for jeres indspark, det har været ærerigt og godt at læse, dog er der desværre ikke kommet nogle konkrete bud på hvad jeg skal skrive i annoncen når jeg søger en ny medarbejder (programmør) kan jo ikke blot skrive at vedkommende skal kunne bygge store portaler, men tænkte mere på noget i stil med: Programmør med erfaring i html, php, css osv. søges

Altså igen går min bøn på hvilke specifikke færdigheder sådan en person burde besidde, når jeg søger efter selvsamme.

På forhånd tak

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:39

Jeg ville lægge vægt på back-end erfaring. Det er klart den tungeste del af ethvert større web projekt. En god back-end udvikler kan også lave noget front-end, og hvis der er brug for at købe ydelser indenfor front-end, er det relativt billigt.

Men en god front-end udvikler kan ikke nødvendigvis lave god back-end udvikling. Og det er typisk dyrer at hyre nogle til at løse back-end opgaver hvis der bliver brug for det.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)