Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg privat bil til sin virksomhed

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis gælden skal ind i selskabet uden at det koster dig noget skal den handles ind til de 180.000 kr og det kræver jo at man kan godtgøre at det er lommen. Ellers skal du tage 80.000 kr. op af lommen og betale til selskabet. Når du så samtidig lægger op til at firmaet skal sælge bilen efterfølgende med tab så går den slet ikke og et egentligt tilbagekøb fra din side vil umiddelbart gøre at det hele bliver tilsidesat. Så i sidste ende vil det nok lande op i at du bliver beskattet af 80.000 kr. i maskeret udlodning.

Bilen skal stå på firmaadressen, ja men det er også din bopælsadresse og ellers hvordan vil du godtgøre at bilen altid har stået der. Jeg vil også godt se dig argumentere for at bilen ikke har været anvendt til privat kørsel i firmaets ejerperiode hvis den  forud herfor og efterfølgende har været ejet og anvendt af dig privat. Det holder ikke   

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

nej - jeg tror du misforstod.

* Min firmaadresse er ikke min bopælsadresse - og den kan fint stå der i firmaets ejerperiode.
* Jeg vil ikke selv købe bilen tilbage - den skal sælges til en anden køber. Det er endvidere ikke sikkert jeg ønsker at sælge den igen med det samme da den fint kan bruges til at transportere ting til/fra f.eks. messer osv.


Er der i øvrigt noget specielt gældene vedr. en camper-model ?? Der er jo i tidernes morgen betalt mindre i registreringsafgift.

Henrik

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)