Hej,
I forbindelse med køb af "Likes" til fanpages på Facebook kan en fordel være, at relevante, og nye, besøgende på din Facebook fanside er mere tilbøjelige til at klikke "Like" når de kan se andre har gjort det i forvejen.
På sigt vil det imidlertid være et problem, at du ved køb af "Likes" får en masse uengagerede fans fra Bangladesh, Pakistan og Sri Lanka, som ikke kunne drømme om at kigge nærmere på de posts, du skriver på din Facebook fanside.
Derved bliver din "Reach" lav, antallet af "Engaged Users" lavt og antallet som "Talking about this" også meget lavt i forhold til antallet af fans.
På sigt vil Facebook tolke det som et signal om, at dine posts ikke er vigtige.
Ligeledes vil der for købte "Likes" formentlig være en stor del af profilerne, som har trykket "Like" som fjernes af Facebook, da køb og salg af "Likes" strider mod deres TOS.
Herved mistes yderligere effekt af, at åbne Facebook profiler fra tid til anden indekseres - altså du misser de "gratis" og relativt forbigående links, som du ellers ville få ud af poste på din Facebook side med links til den side, det i virkeligheden handler om (går ud fra det ikke er ren filantropi, det du laver).
Jeg har bevidst valgt ikke at diskuttere i hvilken grad åben Facebook profiler indekseres, og af hvem ...
/anders