Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma på SU? Virksomhedsskatteordning?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den ligger her men jeg ved ikke om du kan læse den. http://magnus.dk/Indholdsoversigt.aspx?a=a&searchaction=goto&type=full&searchvalue=MI_tfs_1998_99

Sagen omhandlede en revisor som havde lagt privat gæld ind virksomhedsordningen. For at undgå rentekorrektion tog han så gælden ud lige inden den 31/12 og mente lidt naivt at den var gangbar. Højesteret afviste dette. Ikke fordi der var lagt privat gæld ind men fordi han havde taget den ud igen. Det følger af dommen at hvis han havde ladet gælden blive i virksomhedsordningen havde den været god nok  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er også i den situation, at jeg har et enkeltmandsfirma ved siden af et lønnet arbejde... Jeg har lige brug for råd.... I mit lønnede arbejde ligger jeg i 2013 ca på 420.000,- efter arbejdsmarkedsbidrag... I 2013 forventer jeg i firmaet at tjene mellem 150.000 og 200.000,-

Vil det ikke være smartest at gå under virksomhedsordning, da jeg ikke umiddelbart har et behov for at trække penge ud af firmaet... På den måde "slipper" jeg vel i først omgang at betale topskat af hele virksomhedens overskud.....

Ved godt at skatten skal betales på et tidspunkt, men alligevel, der kan jo komme større investeringer på et senere tidspunkt, som de opsparede midler kan bruges til

Har pt allerede firma- og privatkonti totalt adskilt....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - Dog skal du være opmærksom på at du eksempelvis ikke kan have aktier i virksomhedsordningen (bortset fra visse investeringsbeviser som beskattes efter lagerprincippet).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Dog er der jo visse begrænsninger på anparter

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)