Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiedepot i USA - skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg vil gerne have lavet et aktiedepot hos en brooker i USA, hvad kræver skat af mig? skal jeg bare oplyse hvor meget jeg tjener/taber der?  

Mvh.

Mads 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:40

Ja men de skal også have oplysninger om køb/salg m.v. via tast selv og det elektroniske indberetningsmodul i tast selv. Det vil ihvertfald være en go ide at bruge det for så har du også selv overblikket.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:48

Mange tak for svaret! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50

et tillægsspørgsmål som ikke skal forhindre andre i at svare på USA depot hvis der er tillid, men køb og salg via det elektroniske indberetningsmodul:

Der har jeg tidligere lagt alt ind, men årets køb/salg fra/i DANSK bank depot har jeg sprunget over, da det så vidt jeg har kunnet se fra sidste år, helt automatisk er i modulet indlagt via bankernes automatiske indberetninger. Har jeg ret der?

(jeg synes ex. det er lidt vanskeligt at vælge klasse altid - på ex aktiekurv lagbeskattet 2017/oliekurv 2013 som i selvangivelsen hører til hver sit sted (rubrik 85 og 86) og jeg vil jo skabe mere problem end gavn, hvis jeg selv indlægger, og får noget valutabaseret til at ligge som aktie osv)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:38

Jeg har mest brugt systemet i relation til fraflytterbeskatning og skal derved ikke kunne sige det (det er begrænset hvor mange selvangivelser jeg laver da det mest er for udlandsdanskere).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Skattekonsulenterne ApS:
(det er begrænset hvor mange selvangivelser jeg laver da det mest er for udlandsdanskere).
Tror jeg gør rigtigt så. Oplagt at folk, vel specielt i udlandet - der har papirer der ikke automatisk indberettes til systemet herhjemme må ha klar fordel af at bruge det. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:48

Det er ihvertfald en klar fordel derved at man så ved at saldoen vedr. fraflytterskatten er den samme som Skat har registreret i deres systemer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)