Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken indløser skal jeg bruge?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:22

I forhold til Presta's artikel, så SKAL du have Nets som indløser, hvis du vil kunne tage imod VISA/Dankort.

Der er dog pt. én undtagelse. Og det er hvis du vælger ePay som betalingsgateway og Euroline som indløser. Så vil en betaling med VISA/Dankort blive "set" som et VISA kort. Prøver du det samme med Quickpay, så vil betalingen blive "set" som et Dankort og dermed afvist, når du ikke har en Nets aftale.

Quickpay arbejder dog på at tilbyde den samme løsning som ePay, men det har de gjort riiiiigtig længe. Første deadline lød på August i år. Og så er den ellers bare blevet rykket og rykket og rykket.

Det seneste jeg lige har hørt var for 1-2 uger siden, hvor de sagde, at de var et spørgsmål om meget kort tid nu. Men ikke noget præcist. Det skulle være udviklet og i gang med at blive testet.

Men se om du kan få Thomas Jensen (fra Quickpay) i tale herinde og få hevet nogle nye informationer ud af ham. :)

Jeg vil dog sige, at hvis du forventer at sælge en god sjat, så kan det altså bedre betale sig at have Nets som indløser end Euroline. Jeg læste et sted at gennemsnits gebyret hos Euroline var 2,15%. Nets tager 1,45 kr + 0,10%.

Dvs på en ordre på 500 kr, så tager Euroline 10,75 kr i gebyr, hvor 1,95 kr på samme ordre. Så kan du selv begynde at regne ud, hvor mange ordrer du skal have for at tjene de 83 kr pr måned hjem. Og de 250 kr i oprettelse er altså også hurtigt tjent hjem.

Så kan du nøjes med at have Euroline til at tage VISA Electron, VISA Debit og Mastercard Direct som alle er debitkort som der også bliver brugt en del gange. Hvis Euroline vel at mærke godkender dig.

I manges øjne så virker Nets umiddelbart dyre, når man ser på de 250 kr i oprettelse og 1000 kr i årsgebyr. Men regner man lidt efter så kan man hurtigt se, at Euroline faktisk er de dyre her. :)

EDIT:
I øvrigt er der et plus mere til Quickpay i forhold til den artikel. Ud over gratis oprettelse, så får du også resten af kvartalet gratis. Dvs tilmelder du dig i starten af januar 2013 så får du næsten 3 måneder gratis med i købet. Men tilmelder du dig nu så får du kun lidt over en halv måned. ;)

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:54

Tak til jer alle for de gode svar. Har et meget bedre overblik nu :)

Tilmeldt 27. Oct 10
Skrevet kl. 15:39

MSkovmose:
Så kan du nøjes med at have Euroline til at tage VISA Electron, VISA Debit og Mastercard Direct som alle er debitkort som der også bliver brugt en del gange. Hvis Euroline vel at mærke godkender dig.

Så dvs. at Nets ikke kan tage Visa Electron, Debit og Mastercard direct?

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:00

colorrush:
Så dvs. at Nets ikke kan tage Visa Electron, Debit og Mastercard direct?

Korrekt.

Nets kan tage Dankort, VISA/Dankort og eDankort.

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 114
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 10:52

MSkovmose:
Jeg læste et sted at gennemsnits gebyret hos Euroline var 2,15%.

Jeg vil lige tilføje at den sidste løsning jeg satte op med Euroline er noget under de 2.15% du nævner ;) 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 20:19

Hvis du har sat mange op tidligere, så er det vel også forventeligt at man kan få en lavere procent? :)

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 11:19

Det er for forskellige kunder som selv står for aftalen, jeg laver bare opsætning.

Så det har intet med mig at gøre.

Tilmeldt 27. Oct 10
Skrevet kl. 16:44

Nu er jeg kommet lidt videre med min shop og skal til at vælge betalingssystem. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge Euroline eller Nets/Teller. Jeg synes umiddelbart at Nets/Teller virker dyrt.

Er der nogen forskel på Visa/Dankort og Visa? Quickpay skriver følgende her (http://quickpay.dk/acquirers/euroline/):

"Bemærk venligst, at det stadig kræver en aftale for Dankort med Nets, hvis du vil modtage Dankort og Visa/Dankort."

Dette forvirrer mig lidt, for jeg har hele tiden troet at Nets/Teller var det eneste sted man kunne få "rent" dankort og at man godt kunne få Visa/Dankort andre steder?

Fra Tappernøje
Tilmeldt 31. May 10
Fra  JustSMS.dk Skrevet kl. 18:12

MSkovmose giver svaret i sit svar fra 11.dec.

Quickpay ser visa/dankort som dankort og derfor skal du bruge aftale ved nets

Hos epay kan de se det som et visakort og så behøver du ikke aftale med nets.

Det er to kort i et, tror det er det som gør det kan misforståes

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)