Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og Skat siger min virksomhed skal være importør registeret, hvorfor skal jeg det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at købe noget event udstyr i USA til mit eventcenter. Jeg ringende ind til told og skat for at hører hvor meget told jeg skulle regne med der kom på den varer som jeg ville bestille.

Damen fra told og skat svarede på mit spørgsmål og fortalte samtidig at det var meget vigtigt at jeg rigesterede mig som importør virksomhed inde på www.virk.dk for ellers kunne jeg måske ikke få udleveret min pakke. Når jeg var registeret ville et dansk speditør firma få tilsendt min pakke, sørge for told og afgifter og bagefter levere det til mig. Det kostede dog nogle penge til speditør firmaet, men det var den eneste måde jeg kunne gøre det på.

Jeg har før ofte bestilt udstyr i andre lande end EU og fået tilsendt pakkerne direkte til mig uden problemer. Er dette et nyt lovkrav om at man skal være importør registeret? Jeg køber ca varer i udlandet een gang om året. Produktet koster ca 50.000 kr. ved ikke om det er relevant.

Hvad er jeres erfaring med ovenstående? Skal jeg lade mig registre som importør? og hvad betyder denne status for min virksomhed?

Hilsen Jan :-) 

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 11:00

Jan Olsen:
Hvad er jeres erfaring med ovenstående? Skal jeg lade mig registre som importør? og hvad betyder denne status for min virksomhed?

Hej Jan :)

Har netop selv startet en virksomhed hvor vi importerer varer fra USA, jeg ringede også og forhørte mig og fik samme svar som dig. Vi registrerede os dermed som importører (ganske gratis) og kan helt problemfrit modtage varer fra USA. Da det er første gang for mig, ved jeg ikke om det er en ny lov. Men vi er hvertfald glade for løsningen og kan ikke undvære den ifølge skat.

P.S vi tilmeldte os også en service hvor skat sørger for at opkræve pengene af os så vi stortset ikke selv skal foretage os noget, det koster 2.7 promille af told beløbet.

MVH

Jesper Schlosser

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 11:09

Hejsa!

Du skal import registreres så SKAT ved hvor de skal afregne og opkræve import told og moms.

Der er flere muligheder for betaling af dette, både ved levering, ved salg osv osv.

God fornøjelse :)

Martin B.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)