Hej Aminoer Jeg er ved at købe noget event udstyr i USA til mit eventcenter. Jeg ringende ind til told og skat for at hører hvor meget told jeg skulle regne med der kom på den varer som jeg ville bestille. Damen fra told og skat svarede på mit spørgsmål og fortalte samtidig at det var meget vigtigt at jeg rigesterede mig som importør virksomhed inde på www.virk.dk for ellers kunne jeg måske ikke få udleveret min pakke. Når jeg var registeret ville et dansk speditør firma få tilsendt min pakke, sørge for told og afgifter og bagefter levere det til mig. Det kostede dog nogle penge til speditør firmaet, men det var den eneste måde jeg kunne gøre det på. Jeg har før ofte bestilt udstyr i andre lande end EU og fået tilsendt pakkerne direkte til mig uden problemer. Er dette et nyt lovkrav om at man skal være importør registeret? Jeg køber ca varer i udlandet een gang om året. Produktet koster ca 50.000 kr. ved ikke om det er relevant. Hvad er jeres erfaring med ovenstående? Skal jeg lade mig registre som importør? og hvad betyder denne status for min virksomhed? Hilsen Jan :-) |
Jan Olsen:Hvad er jeres erfaring med ovenstående? Skal jeg lade mig registre som importør? og hvad betyder denne status for min virksomhed?
Hej Jan :)
Har netop selv startet en virksomhed hvor vi importerer varer fra USA, jeg ringede også og forhørte mig og fik samme svar som dig. Vi registrerede os dermed som importører (ganske gratis) og kan helt problemfrit modtage varer fra USA. Da det er første gang for mig, ved jeg ikke om det er en ny lov. Men vi er hvertfald glade for løsningen og kan ikke undvære den ifølge skat.
P.S vi tilmeldte os også en service hvor skat sørger for at opkræve pengene af os så vi stortset ikke selv skal foretage os noget, det koster 2.7 promille af told beløbet.
MVH
Jesper Schlosser