Hvad tænker i umiddelbart om en niché-webshop med hårprodukter til mænd i form af bl.a. voks? Jeg har undersøgt markedet, og nicehair.dk er her den største konkurrent med forholdsvis billige priser. Hvordan foregår en differentiering her? Skal det være i form af endnu billigere priser og evt. at kunderne kan abonnementere på produkterne og få fx 2x ID hvert andet måned til den halve pris af hvad det købes for i butikkerne? Jeg kunne også tilbyde fri fragt som jeg ved mange af konkurrenterne kun gør ved køb over 499,-
Tror i, at idéen er holdbar i sig selv. Det kunne tænkes, at jeg med tiden udvidede sortimentet med flere artikler til mænd.
Det er ikke for at være negativ, men jeg tvivler på, at du vil kunne tilbyde billigere priser på ID voks end de øvrige konkurrenter.
Jeg kan gå ind i det lokale supermarked og købe en bøtte ID voks for 59 kr. Netop ID voks tror jeg ikke, at du kan få succes med. Avancen er meget lille, og det bliver meget svært at tjene gode penge på, og derudover er der RIGTIG mange konkurrenter.
Her må jeg desværre give Martin ret, konkurrencen er virkelig stor.
Idéen med gratis fragt er i sig selv meget god, men hvor mange penge er der i det for dig hvis du sælger en bøtte ID voks til 59 kr. og skal betale 30 kr. for at sende den til kunden? Nicehair giver gratis fragt ved køb over 499,- fordi de har lavet en kalkulering på, at ved det beløb tjener de stadig penge selvom de betaler fragten. En sådan kalkulation vil hvertfald være en nødvendighed.
Jacob først siger du at polakker ikke kan få en uddannelse og nu skriver du dette..
HANS primære målgruppe er de unge så der er noget om prisen her...
_________
Anyways, hvis du arbejder hårdt for det og har tålmodighed så kan du sagtens gå i gang, du skal dog være opmærksom på at slå dine konkurrenter bliver svært men det kan sagtens gøres :-)
Hvis du skulle have succes med hårprodukter, uden at vide hvad der ellers er på markedet.
Kunne jeg forestille mig at du skulle have nogle helt andre produkter end lige de typiske man ser. Jeg var på et tidspunkt stor fan af Sebastian haircare, så ændrede de deres serie negativt, og jeg er efterfølgende gået over til American Crew, men må ærligt indrømme jeg synes det er noget lort. Så hvis du på en eller anden måde kan finde nogle gode kvalitets voks, beskrive på alm. dansk hvorfor det er godt. hvordan det holder osv. Så tror jeg godt du kan få succes :-)
Held og lykke med projektet.
EDIT: i stedet for at køre på mærket, så kunne man evt. lave kategorier som holdbart, mudvoks osv. ved ikke om du kan følge mig ? Jeg har det sådan at der er millarder af voks mærker, men ingen anelse om hvad forskellen er.
Hvad tænker i umiddelbart om en niché-webshop med hårprodukter til mænd i form af bl.a. voks? Jeg har undersøgt markedet, og nicehair.dk er her den største konkurrent med forholdsvis billige priser. Hvordan foregår en differentiering her? Skal det være i form af endnu billigere priser og evt. at kunderne kan abonnementere på produkterne og få fx 2x ID hvert andet måned til den halve pris af hvad det købes for i butikkerne? Jeg kunne også tilbyde fri fragt som jeg ved mange af konkurrenterne kun gør ved køb over 499,-
Tror i, at idéen er holdbar i sig selv. Det kunne tænkes, at jeg med tiden udvidede sortimentet med flere artikler til mænd.
Mvh. Joachim
Selvfølgelig kan du åbne en sådan shop :) Men som nogle skriver så er det ikke ID du skal vinde på at sælge..
Du skal finde noget unikt.. noget som "du" kan gøre smart og "in" !
Voks fra et eller andet land? :) Hårpleje serie fra Uganda? - You get the point :)?
Noget som DU har og som du kan markedsføre på og gøre til "det nye" :)
Siger tak for svarerne, har i hvert fald fået en bedre forståelse af hvad jeg skal begive mig ud i, og vil helt sikkert benytte bl.a. kategorier, meget smart!
Du skal være velkommen til at prøve, det er altid spændende med nye konkurrenter, men jeg kan afsløre at der er røget ca. 20 webshops i 2012 som har prøvet på det samme.
Vi har set over 100 sider "prøve", men det er ikke ret mange som vi anser som konkurrenter.
Hvis du gerne vil være med, vil jeg give dig ét råd.. Hold dig fra voks, og især ID voks.. Det er der ingen som tjener penge på :)
Go' dag og Go' vind
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau