Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for flybillet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til Thailand til næste år, og besøge vores leverandør, men planlægger at købe billetten nu. Hvornår kan jeg så trække den fra?

2012 eller 2013?

VH.
Thomas
www.sommerkjolen.dk

https://detlillevinsalg.dk/

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 14:15

Omkostninger skal følge indtægter. Så i teorien i 2013.

Men det er der ingen der gør i praksis med sådan et beløb. Jeg ville fratrække den i 2012 :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

det korrekte svar er klart 2013 som jeg tror de fleste faktisk helt korrekt gør, men jeg må erkende jeg har ingen statistikBig Smile I øvrigt så sørg i alle fald for at den kan bookes om og har rejserafbudsforsikring på hvis du bestiller så lang tid inden.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:57

Hvis vi taler om en længere rejse og et enkelt leverandørbesøg, dvs. hvor rejsen også har privat formål, så er det jo tvivlsomt om du overhovedet kan fratrække den. Statistik eller ej så kan udgiften først fratrækkes i 2013.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Sommerkjolen Skrevet kl. 17:26
Jeg skal besøge leverandøren, og bagefter holder jeg ferie. Det duer ikke eller hvad? Jeg regner med at blive i Thailand i 3 uger. Havde egentlig tænkt at trække flybilletten fra som det eneste.

https://detlillevinsalg.dk/

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:10

Umiddelbart vil jeg sige at den ikke holder da det altovervejende formål med rejsen er af privatkarakter. Du kan måske komme igennem med 10% fradrag for omkostningerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:13

Skattekonsulenterne ApS:
Umiddelbart vil jeg sige at den ikke holder da det altovervejende formål med rejsen er af privatkarakter. Du kan måske komme igennem med 10% fradrag for omkostningerne.
enig - ellers ville mange skaffe sig en leverandør eller en de skulle se om kunne blive fremtidig leverandør, ved rejser. Det vil dog afhænge af hvor godt du kan dokumentere, at besøget var helt nødvendigt og ville være taget i alle fald, men det er ikke let at vente fuldt fradrag, når du klister en helt normal ferie på et leverandør besøg i Thailand

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:26

Dette er faktisk et meget godt og mere enkelt eksempel på "rådgivningens ædle kunst" og et eksempel på at det at rådgive om skat m.v. ikke bare er noget man gør. Fordi det i rigtig mange situationer ikke bare handler om at svare på det/de spørgsmål som bliver stillet men at fange det/de spørgsmål som ikke bliver stillet. I dette tilfælde: Er der overhovedet fradragsret for udgiften til flybillet. Big Smile 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)