Jeg har lagt mærke til, at adsense og tradedoubler skriver, at kontaktpersonen samtidig skal være tilknyttet bankkontoen.
Mit spørgsmål: Kan de få det at vide når der overføres?
Jeg kan da ikke overføre 1 øre til 1 konto og få at vide hvad den person hedder som ejer den pågældende konto. Jeg ved man får information om, at der overføres til skat eller en kommune når man fx betaler et girokort, men ved overførsel til en bankkonto?
Jeg har lagt mærke til, at adsense og tradedoubler skriver, at kontaktpersonen samtidig skal være tilknyttet bankkontoen.
Mit spørgsmål: Kan de få det at vide når der overføres?
Jeg kan da ikke overføre 1 øre til 1 konto og få at vide hvad den person hedder som ejer den pågældende konto. Jeg ved man får information om, at der overføres til skat eller en kommune når man fx betaler et girokort, men ved overførsel til en bankkonto?
Nej, men når man overfører til en konto i udlandet, så skal der en del flere oplysninger på. Bankens navn og adresse, kontohavers navn, kontonummer, BIC o.s.v.
Det er fordi vi kun i DK er så integreret, bankerne imellem, som vi er. - Her ligger alle banker og kærer på det samme net (PI nettet), og kan ad den vej udveksle oplysninger, og er enige om hvordan oplysninger skal udveksles.
Så de kan reelt ikke få at vide hvem kontoen tilhører?
Mit spørgmål er afledt af, at jeg ved en udbyder allerede er registreret én gang for mig eget enkeltmandsfirma, men nu har oprettet et I/S på samme adresse. Udbyderen vil have helt ny adresse og kontaktperson i den henseende..
Men både Adsense og Tradedoubler laver overførsler som er europæiske betalinger. Som Carsten også nævner så skal man ved disse betalinger medsende et navn. Og hvis dette navn ikke passer med navnet på indehaveren af bankkonto, så risikerer du at betalingen bliver afvist af den modtagne bank.
Så de kan reelt ikke få at vide hvem kontoen tilhører?
Nej, det kan Adsense og Tradedoubler ikke.
Det er den modtagne bank der checker om det navn de modtager passer med navnet på kontoen.
Derfor skal du checke med din bank hvem der står som indehaver af kontoen. Er det dit I/S, så skal det angives hos Adsense og Tradedoubler, er det dig som privatperson så skal du angive dit private navn.
Og hvis dette navn ikke passer med navnet på indehaveren af bankkonto, så risikerer du at betalingen bliver afvist af den modtagne bank.
Njaaa... De ryger på fejlkonto. Her ligger de så til de manuelt behandles. - Det kan tage nogen tid. - Hvis det ikke er muligt at finde en placering til pengene, f.eks. ud fra navnet!! så sendes de tilbage til afsendende bank, der så må tage den derfra.
Men DET bøvl gider Google nok ikke, derfor vil de have de oplysninger de skal bruge, for at de er ret sikre på, at det kan behandles i modtagende bank.
OBS: Nogle banker tager gebyr af beløbet, hvis der skal ske manuel behandling! - Dette gebyr trækkes fra inden pengene sættes ind på din konto.
Njaaa... De ryger på fejlkonto. Her ligger de så til de manuelt behandles. - Det kan tage nogen tid. - Hvis det ikke er muligt at finde en placering til pengene, f.eks. ud fra navnet!! så sendes de tilbage til afsendende bank, der så må tage den derfra
Hej Carsten
Har oplevet at det ikke er alle banker der er lige strikse med det ligesom at nogle banker også selv håndterer det manuelt med det samme.
Men da man jo ikke ved hvem der er lempelig og hvem der er striks, så er det ikke værd at risikere og man bør derfor altid sørge for at data stemmer overens.
Men da man jo ikke ved hvem der er lempelig og hvem der er striks, så er det ikke værd at risikere og man bør derfor altid sørge for at data stemmer overens.
Jep, og laver man selv overførslen, så gerne så mange data som muligt.... Så er modtageren nemmere at sport... Hvis nu!