Jeg er total ny som investor på den måde, så jeg ved ikke hvad jeg skal stille af krav. Ligeledes hvorledes jeg sikre, at jeg kan få et rimeligt afkast over tid og at jeg kan sælge min ejerandel. Forhåbentlig med god gevinst :-) Det er en spændende nystartet virksomhed, som har potentiale. Men med 5% kan mit indskud jo stå og samle støv uden at jeg kan gøre noget, eller hvad? Jeg har ingen intension om at skulle have hurtigt afkast, men vil da gerne have fået investeringen hjem i løbet af 5-7 år via udbetaling af overskud hvis det går godt. Desuden. Hvad hvis virksomheden om 5-10 år har vokset sig stor og stærk. Hvem kan jeg sælge til, hvis de nuværende majoritetsejere ikke vil købe mig ud? |
Hej
Godt spørgsmål, men det skal jo formuleres i en anpartsoverenskomst (ApS) eller aktionæroverenskomst (A/S), hvor du bør tage en revisor, og evt. en advokat med på råd.
Mig bekendt, så får du ikke meget at skulle have sagt med 5% ejerskab, så jeg tror du skal betragte dig selv som passiv investor...
Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du søger alternative investerings muligheder (har et par projekter under udvikling)...
Mvh. Thomas Hansen