Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift fra Bricksite til virtuemart, joomla?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står i den situation at jeg har vores webshop hostet via. bricksite.

Dette fungere fint, rent adminstrativt har alle de moduler man skal bruge og er meget brugervenligt samt økonomisk ansvarligt ;-)

men en ting mangler, deres designs er forældet og kedelige.

Muligheden er så at starte helt fra bunden med deres designstudio modul, men det tager jo en krig, så opdagede jeg virtuemart og de temp. som man kan købe og tænkte: det var satans, sådan vil jeg også have min webshop/hjemmeside ser ud.

Mit spg. er hvad den bedste løsning for mig er langsigtet og hvilke udfordinger vil der være, hvis jeg bevæger mig ud af andedammen hos bricksite.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 03:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke til bricksite, så ved ikke om der findes en eksport-funktion af databasen.

Men templates findes såmænd til de fleste shopsystemer - Kig evt. på http://www.templatemonster.com/ecommerce-templates.php (falder du over noget derinde, så har jeg lige fået en mail, der giver 40% rabat på deres templates, som du gerne må få :-)).

Personligt er jeg glad for prestashop og magento 

 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob, det lyder super. Er en af de sidder som jeg har fundet de bedste temp iht. mine forventninger.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

DenBæredygtigeBønne:
Mit spg. er hvad den bedste løsning for mig er langsigtet og hvilke udfordinger vil der være, hvis jeg bevæger mig ud af andedammen hos bricksite.

Jeg kan se (mindst) disse beslutningsparametre

  • Omkostning tid/ressource ved migrering til ny løsning
  • Dine tekniske kompetencer kontra valg af ny løsning
  • Dine Scripting kompetencer kontra valg af ny løsning
  • Afhængig af valg af løsning, host og leverandør kommer du selv til at stå for opgraderinger , support, tilpasninger af template osv
  • 1-gangs investering ved  ny løsning
  • Løbende driftomkostninger
Selv bruger jeg kombinationen Joomla/virtuemart for Jivana's webshop med økologisk kosmetik  og  er meget tilfreds - men brugte oprindelig en del tid på at sætte mig ind i Joomla/virtuemart.

Jeg har netop købt ny template for at opgradere brugergrænseflade samtidig med upgrade af Joomla - den slags øvelser vil du slippe for ved at købe en komplet pakkeløsning.
Hvis ikke jeg selv var teknisk minded ville jeg kigge på en løsning fra http://redcomponent.com/redcomponent/redshop , hvortil der kan købes template fra flere template leverandører.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Må sige den hjemmeside du henviser til er et super alternativ til vores nuværende hjemmeside.

Selvom man vælger redshop, så er man ikke låst til dem i form af selv få udarbejdet moduller?

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

DenBæredygtigeBønne:
Selvom man vælger redshop, så er man ikke låst til dem i form af selv få udarbejdet moduller?

Redshop er open source - så  enhver har mulighed for at lave plugins.

Når det er sagt så er det mit indtryk de er meget aktive med at levere extensions selv - hvor meget der findes fra andre har jeg ikke undersøgt.

Tjek evt. http://extensions.joomla.org/ eller spørge redshop ......

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)