du må sælge den gamle i DBA - men som selskab der jo ejer den - med moms - og den moms skal du så ha som salgsmoms og resten af prisen som indtægt, da du jo har trukket moms fra og straksafskrevet den gamle.
Den nye køber du bare, men den gamle ejer selskabet og du skal sælge den med moms til en normal markedspris, som du jo altid vil få fra DBA - og ikke bare til din lillebror for en slik inkl moms
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja hvis købet er bogført som en udgift (straksafskrivning af hele udgiften) skal det ind som indtægt. Er det derimod bogført som tilgang på driftsmidler og afskrevet med 25% årligt skal det føres som afgang på driftsmiddelsaldoen. Jeg tror de fleste har taget det fulde fradrag med det samme og at Cookies svar dermed er korrekt.
Hvordan står man som sælger i denne situation. Normalt ved privat brugtsalg overgår en eventuel reklamationsret, men når man sælger som virksomhed, giver man så kunden ét års garanti?
Og SKAL kunden have en faktura med, eller skal man bare selv bogføre salget?
kunden skal givet ha en helt normal faktura - det gælder ved alle salg - og med moms. Der er vel ikke normalt 1 års garanti på en brugt genstand - jeg ville tro man giver kunden kopi af det oprindelige køb hvis der stadigt er forhandler garanti på men det er langt fra mit speciale, måske dette gør dig klogere