Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarte entreprenørvirksomhed - debitorforsikring/bankgaranti/andet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Hermed mit første indlæg, håber det er placeret korrekt.

Jeg overvejer kraftig at starte ud som selvstændig. Et af de største spørgsmål lige pt. lyder på hvordan jeg sikrer mig mod tab hvis en kunde ikke betaler regningen?? I opstartsfasen bliver det en enkeltmandsvirksomhed, sansynligvis med en enkelt ansat. Jeg har nogle projekter på hånden, bl.a. udlejning af arbejdskraft til et vikarbureau, men de ser gerne at fakturaen forfalder så sent som muligt, hvilket gør det svært for mig. Især hvis jeg har en ansat, der også er vant til 14 dages løn som jeg selv. Hvis jeg finder en løsning, hvor det kan gå an at give dem f.eks løbende måned plus 30 dage, er vi så langt henne, at jeg er nødt til at forsikre mig på en eller anden måde.

Har I nogle forslag?

Debitorforsikring?

Bankgaranti?

Eller noget helt andet?

Ser frem til feedback

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28

Sebastian H:
Jeg har nogle projekter på hånden, bl.a. udlejning af arbejdskraft til et vikarbureau, men de ser gerne at fakturaen forfalder så sent som muligt, hvilket gør det svært for mig. Især hvis jeg har en ansat, der også er vant til 14 dages løn som jeg selv. Hvis jeg finder en løsning, hvor det kan gå an at give dem f.eks løbende måned plus 30 dage

Det lyder dels som om du måske burde ha haft et ApS ind over for ikke at tage alle risici personligt men i alle fald, det du foreslår med at udleje arbejdskraft til et vikarbureau mod betaling 30-60 senere lyder farligt OG jeg tror du vil opleve at debitorforsikring og bankgaranti vil æde så meget af din fortjeneste, at det ikke vil hænge sammen.

Et vikarbureau er i forvejen et led mere end hvis den der bruger vikaren direkte betalte ham direkte - og så kommer du oven i og vil udleje vikaren til vikarbureauet, er der plads til så mange led, i den ansattes løn hos den der skal bruge vikaren OG den der skal bruge vikaren, kan risikere at gå ned og ikke kunne betale - og så kommer vikarbureauet som næste, og gæt selv hvem der sidder med risikoen fra dem begge - det gør du.

Hvis vi taler om et af det helt store og veletablerede vikarbureauer, så er risikoen ikke så voldsom for dig, men ellers?

Et alternativ at undersøge er factoring hvor du sælger dine fakturaer og får dem betalt, men også det koster, og som opstart synes jeg du har valgt en vanskelig opsætning - uden at kunne råde bedre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:55

Så er jeg tilbage på siden igen og vil lige takke dig for svaret, John. Jeg sprang fra opgaven. Der er stadig mange ting at tage stilling til i det ny firma :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)