Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varg Veum og DR's julekalender.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Outbackboots.dk er min søsters webshop og jeg forsøger, efter fattig evne, at komme med indspil på SEO og markedsføring.

Da jeg så DR's julekalender i går, lagde jeg mærke til at en af hovedpersonerne bruger en vinterhue, som sælges på Outbackboots. Jeg har tidligere set at hovedpersonen i den norske filmserie 'Varg Veum' bruger støvler, som er helt de samme som sælges i butikken.

Nu er spørgsmålet, hvordan kan dette bruges i markedsføringen af Outbackboots.dk?

Er det tilladt at bruge dele af et stilbillede fra Varg Veum-filmene eller DR's julekalender i en reklame? Umiddelbart vil jeg tro at svaret er 'nej'. Men de som kender til polemikken omkring 'approproation art' inden for foto-kunst (dvs. fotos af andres fotos) kan måske komme med et andet svar?
F.eks, så har Richard Prince haft stor succes med at affotografere dele af Marlboro-reklamer og sælge det som kunst Han har også vundet de efterfølgende retssager, men havde han tabt sagerne, hvis han havde solgt sit arbejde som reklame i stedet for at sælge det som kunst?

Kan jeg skrive en reklametekst hvor der f.eks. står: "Varg Veum bruger Blundstone 550"?

Kan jeg skrive en reklame for huen, hvor der står "Huen er set i DR's julekalender"?

På forhånd tak for svar og synspunkter.

- Søren.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 08:39

Hej Søren,

Det er bestemt markedsføringsværdigt på den ene eller den anden måde. Eksempelvis er smykkebrandet JEWLSCPH rigtig god til at fortælle når nogle af deres smykker bliver set i tv. Det kunne være over FB eller gennem en note i en pressemeddelelse.

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 20:55

Tak for svar Patrick,

Men, betyder det at kan skrive "22 millioner australiere + Varg Veum kan ikke tage fejl - brug Blundstone støvler" ?

Der går sikkert en grænse et sted for hvor meget man kan udnytte tilfældig product placement, men hvor går grænsen?

- Søren.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)