Hej, Jeg er ved at udvikle en online service med en todelt forretningsmodel, og har derfor 2 forskellige målgrupper; udbydere og efterspørgere af en given service/produkt. Disse to målgrupper vil have hver sin indgangsvinkel til servicen, og vil derfor også skulle kunne tilgå forskellige informationer m.m. A: Én landing page (eksempel.dk) med blandet indhold, som servicerer begge grupper. B: Én landingpage for hver målgruppe (eksempel.dk/efterspoerger og eksempel.dk/udbyder) og evt. en "VÆLG: Efterspørger / Udbyder" mulighed på eksempel.dk. C: En Landing page på eksempel.dk, som er målrettet en af målgrupperne ("Udbyder"), med mulighed for at switche over til "Efterspørger". Umiddelbart hælder jeg selv med til B-versionen, da hver enkelt målgruppe derved vil opleve en 100% fokuseret tilpasning. Ved linkbuilding m.m., vil jeg jo bare kunne linke til de enkelte landing pages (og undersider, naturligvis). Jeg vil meget gerne høre jeres inputs til ovenstående problemstilling. Er der noget jeg bør være særlig opmærksom på mht. SEO ved de enkelte muligheder? Med venlig hilsen |
Jeg vil lige tilføje, at hver målgruppe (brugergruppe) har behov for seperat indhold - optimalt set i 2 forskellige menuer, hvilket understøtter mit umiddelbare valg af version B. Jeg er spændt på at høre, hvad I har at byde ind med.
Skyd løs!