Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML5 udelukker IE8 brugere?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Jeg arbejder i øjeblikket på et projekt, der blandt andet indeholder samme billede funktion, som I finder på altomhus.dk

Altså muligheden for at markerer områder på et billede/illustration, og linke ud.

Siden bygger jeg I HTML5 og det samme skal overstående funktion bygges i.

Problemet opstår, da min programmør fortæller at alle IE8 brugere ikke ville kunne se funktionen, men kun billedet/illustrationen. Da det er en en ret vigtig del af konceptet, hænger jeg noget med mulen, da jeg ved omkring 30-40 af min målgruppe bruger netop denne browser.

Men for at være 100 % sikker, vil jeg lige vende det med Jer. Kan det være rigtigt?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Boysen,

Altså taler du om en tag-funktion ligesom den på FB? Det kan godt være at din programmør har fundet en kode der kun er kompatibel med nye browsere, men det er skam muligt at lave det via JS til gamle browsere også.

Men jeg råder dig også lige til at tjekke på dine analytics hvor mange der rent faktisk benytter IE 8 og nedefter.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:25

Okay, tak for det Patrick.

Der cirka 31 % der besøger fra IE 8 og ned. Så vil jeg sparke ham ud og søge noget mere :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:27

Super Boysen  :-)

Jeg arbejdede nemlig selv med nogen lign for en del år tilbage, men nu kan jeg desværre ikke huske hvad og hvor. Held og lykke med den nye feature tho.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 13:53

Nu kan jeg se at det på altomhus.dk er bygge med et framework der hedder Raphaël. Det er at finde her: http://raphaeljs.com/ Uden at at kende detaljerne om hvordan de gør, så kan man læse: "Raphaël currently supports Firefox 3.0+, Safari 3.0+, Chrome 5.0+, Opera 9.5+ and Internet Explorer 6.0+."

Håber det kan bruges.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:15

Tusind tak Michael det vil jeg kikke nærmere på.

Den store udfodring for mig er at jeg skal på kategori niveau og artikel niveau selv kunne lave markeringerne uden at have fat i en programmør... fx. ved klik eller koordinater.

Pt. har jeg fået en pris på 1000 USD for udviklingen, men vil lige kikke noget nærmere de script der allerede ligger på nettet.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 14:36

Boysen:

Tusind tak Michael det vil jeg kikke nærmere på.

Den store udfodring for mig er at jeg skal på kategori niveau og artikel niveau selv kunne lave markeringerne uden at have fat i en programmør... fx. ved klik eller koordinater.

Pt. har jeg fået en pris på 1000 USD for udviklingen, men vil lige kikke noget nærmere de script der allerede ligger på nettet.

Nu kan jeg ikke se, udfra din beskrivelse, om prisen for projektet er reel eller ej. Umiddelbart siger prisen mig, at der må ligge flere funktioner i projektet, end hvad jeg lige kan læse til.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:54

Hej Michael

Hvis jeg lige kort skal beskrive det, så er prisen uden CMS og kun for "tag" systemet. Designet og CMSét laves også hos ham, og det giver jeg omkring 300 USD for.

Kort fortalt, så skal jeg kunne uploade et kategori eller artikel billede, for derefter at markerer forskellige områder og linke videre, nøjagtigt som på altomhus.dk. 

Udover at markerer områder skal jeg kunne indsætte et lille ikon som og give dette et link.

Prisen på de 1000 USD har jeg det ok med, jeg syntes bare det er fandens ærgerligt at så mange brugere misser funktionen. Dertil kommer mobile enheder, som kan trykke på tags, men ikke se dem, da det er en mouse over effekt.

Det er en illustrativ brandteknisk bygges "ord" bog for professionelle jeg er ved at lave, og detaljer i de enkelte tegninger/illustrationer, er vigtige og derfor er denne funktion også vigtig for mig.

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 15:03

Ja, HTML5 virker ikke i alle tidligere browsere. Men er du nu sikker på det med de 30-40%? På mine sider ligger andelen af IE8 brugere på mellem 5 og 6%.

Personligt vil jeg gå efter at udvikle i den nyeste teknologi (og så sørge for bagud kompatibilitet så vidt muligt). Brugere af en browser der ikke understøttes kan få en pop-up frem, der beder dem om at opgradere deres browser. Så gør de både sig selv og os andre en tjeneste :) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 15:10

Hej "Tritonus"

Nu er det en ny side, men samme målgruppe ligger faktisk så højt på en anden side jeg har. Over 50 % bruger IE

Men det er også kommuner og større organisationer der kikker forbi... her tager det nok lidt længere tid at følge med :)

Dog forventer jeg målgruppen bliver mere specifik på denne side og realistisk set ender vi på 15 %. Jeg kan bestemt følge dig i at udvikle med nyeste teknologi, det er også derfor jeg hælder en del til html5

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)