Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PostDanmark?!?!?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Dcap Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino!

Jeg har lige fået de nye prislister fra Post Danmark for 2013.
Nu skal jeg give 78KR for at sende en 400g pakke med omdeling?!?!

Er jeg den eneste der syntes det er fuldstændig grotesk?

Hvad bruger i, og hvad giver i for det?
Får i en service med til at lave labels eller bruger i labelmaskine?

God weekend! 

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:39

Hej

Jeg er ved at sætte et koncept op med Drop-shipping, hvor jeg pt. arbejder på en alternativ løsning på fragten.

Jeg har en rigtig interessant pris. Udfordringen er lige nu, hvordan vi får en kvittering for selve pakken.

Men send mig lidt oplysninger på størrelsen af pakkerne og antal. Samt hvor pakkerne evt. skal hentes henne. Alternativt har vi adgang til flere opsamlingssteder.

Peter 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:44

Det lyder godt nok vildt.

Kan se ifølge deres private prisliste for 2013, vil en sådan pakke (højst 5kg) koste 86kr med omdeling (http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/Postpakker-kontantkunder-0.pdf).

Hvad er det, du sender, som ikke kan sendes som brev?

Et 400g brev ville koste 35kr at sende.

Hvad er værdien af det du sender? Det lader ikke til at du sender mange pakker om året med den pris du har fået.

Hvis vi antager at du sender 80 pakker af 400 gram årligt vil det koste 6240,- for pakker og 2800,- for brev.

Altså 3440,- mindre årligt ved at sende som brev.

Alt efter hvor dyrt dit produkt er må du så beregne om det kan betale sig at sende som brev og så have risikoen for at det går tabt i posten og skal sende det igen. Jeg plejer at regne med at omkring 2-5% går tabt. Det er selvfølgelig ikke et præcist tal, men jeg selv har aldrig oplevet at breve er gået tabt (på trods af jeg sender rigtig mange af dem).

Selvfølgelig, hvis du sælger dyre guldsmykker, så er det nok bedst at sende som pakke Big Smile

Har du prøvet at se om GLS kan give dig en bedre pris? De regner ikke efter vægt, men derimod størrelse på pakker.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:49

Har du en erhvervsaftale? Jeg har også fået de nye takster, og jeg skal betale 58,50 op til et kg med omdeling, hvlket faktisk er en nedsættelse ifht. det, jeg betaler idag.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:52

DcapDK:

Hejsa Amino!

Jeg har lige fået de nye prislister fra Post Danmark for 2013.
Nu skal jeg give 78KR for at sende en 400g pakke med omdeling?!?!

Er jeg den eneste der syntes det er fuldstændig grotesk?

Hvad bruger i, og hvad giver i for det?
Får i en service med til at lave labels eller bruger i labelmaskine?

God weekend! 

Til den pris kan jeg få sendt en "pakke" på 30 kg., og så bliver den afhentet

http://www.zap-hb.dk/

god service, og levering til tiden

Tilmeldt 25. Jul 12
Fra  Dcap Skrevet kl. 20:54

Fatter det ikke, jeg sender godt nok ikke mange pakke lige i øjeblikket.
Men det er da lige groft nok, tror bare jeg melder mig ud af erhvervsaftalen. DEn eneste grund til at jeg fik en erhvervsaftale var at de sagde at det var det billigste. 

Tilmeldt 25. Jul 12
Fra  Dcap Skrevet kl. 20:56

Og nu ved jeg ikke med brev, værdien er ikke særlig stor - omkring 300kr.

Men der skal være god beskyttelse, alstå det skal pakkes i en firkantet kasse.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:06

Mvh., Elias Sørensen

Tilmeldt 25. Jul 12
Fra  Dcap Skrevet kl. 21:09

Tak for det Elias, jeg har bare ikke haft mulighed for at sende det som brev når det er via Pacsoft - så vidt jeg har forstået(ret mig hvis ikke korrekt).

Når i sender pakker, hvordan laver i labels? - Jeg vil IKKE skrive dem i hånden.

Hvis nogen ville forklarer punktforpunkt hvordan de laver forsendelser via webshop ville jeg blive super glad, er lidt på bar bund lige nu..

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skriver til PostDanmark, så kan du få adgang til WebPack API. Så kan du oprette labels, eller hvis dit system understøtter det kan de printes direkte inde fra dit system ved tryk på én knap (hvis det er en netbutik).

Så printer du bare den label du får returneret (en PDF). Den fylder en halv A4 side. Så kan du enten bare folde papiret og tape på pakken eller sætte i en følgeseddellomme.

Eller gøre som mig og købe nogle A4 ark med 2 selvklæbende labels på (der fylder en halv side hver). Så kan de bare klistres på. Jeg har købt fra Etiketlageret. Disse: http://www.etiketlageret.dk/shop/a4-ark-2-udstansede-218p.html

Når jeg sender som brev, så har jeg købt noget A4 papir hvor hjørnet er en label. Så printer jeg faktura på den og mit system placerer kundens navn og adresse der hvor labelen er. Så kan den lige tages af og klistres på pakken.

Mvh., Elias Sørensen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)