Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af ejendom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er delvis pensionist og ansatte et par dage om ugen i mit gammel firma; og da jeg fratrådte, oprettede jeg et holdingselskab, hvor mit firma-andel -- solgte tilbage til firmaet -- nu står.

Jeg overvejer nu at købe en erhvervsejendom med nogle af holdingselskabets kapital (et nedlagt fabrik i udkantsdanmark) til diverse projekter jeg pusler med: bl.a. et sted hvor mit holdingselskab kan have kontor/adresse, der ud over vil jeg indrette nogle udstillingslokaler til en samling historiske sager jeg kan låne fra en ven (dvs jeg vil lave et museum) samt et kunstgalleri i nogle større kælderlokaler. Dvs nogle aktiviteter jeg selv driver.

Hvad siger juraen: Må holdingselskabet, med mig som drivkraften, køre gescheften uden videre, eller skal jeg oprettet et firma ved siden af og leje lokaler af holdingselskabet? Og hvordan ser det ud med mine arvinger hvis jeg dratter om? Det er bare nogle af de tænker jeg har omkring at kaste mig ud i nye og spændende projekter her i mit livs efterår.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01

Holdingselskabet kan både være holdingselskab og drive virksomhed, så det er der intet i vejen for.

Skattemæssigt kan der være nogle fordele ved at drive dine forskellige virksomheder i separate selskaber.

Arvemæssigt er det uden betydning, hvordan du strukturerer dine samlede aktiviteter.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:56

Du siger at du selv vil drive nogle aktiviteter i ejendommen. Hvis ikke det er selskabet der udfører aktiviteterne men dig personligt så skal der fastsættes en leje mellem selskabet og dig hvorved du lejer dig ind i selskabets ejendom. Ellers vil Skat kunne lave udbyttebeskatning og fiksere en lejebeskatning i selskabet.

Du kan som det bliver sagt lade dit nuværende selskab erhverve ejendommen eller erhverve via et nyt selskab under holdingselskabet. Hvorvidt det sidste er en god ide afhænger af om en evt. senere køber til ejendommen kan tænkes at ville erhverve denne i selskabsform

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)