Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento -hvorfor skal jeg trykke "hæv" under faktura?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.
Jeg sidder og roder lidt med Magento, og der er en ting der undrer mig.

Når jeg har en ordre med status "behandles" (som betyder den er betalt), så opretter den selv faktura med det samme, for det har jeg sat op i ePay.

Men selvom jeg afsender ordren, så ændrer den ikke status til "fuldendt" før jeg går hele vejen ind på fakturaen og trykker på "hæv" i toppen.

Nu har jeg læst en masse artikler og set en del youtube film om at bearbejde ordrer, og der er absolut ingen af dem som behøver trykke på "hæv ligesom jeg gør.

Er det bare fordi jeg sætter ePay til at oprette faktura, og kan dette løses?

Jeg har netop opgraderet Magento til version 1.7, og det er det nye dashboard som ikke viser nye ordrer før jeg har trykket "hæv" der driver mig til vanvid. Jeg savner virkelig det med at jeg kan logge ind og med det samme se på grafen om det har været en god dag. Som det er nu skal jeg jo ind og trykke hæv, og dermed faktisk behandle ordrerne før de kommer op på grafen.

Jeg håber der er nogle af jer som kan hjælpe.

På forhånd tak.

Mvh. Daniel
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:59

Hej Daniel,

Jeg kører også med Magento 1.7.0.0 og også med ePay. Jeg behøver ikke, og har aldrig behøvet, at gå ind og trykke hæv nogen steder for at ordren markeres som fuldendt. Den bliver automatisk fuldendt, når jeg opretter forsendelsen på ordren :) Så det burde ikke være derfor, din gør det, tænker jeg?

Hvordan du fikser det, ved jeg dog ikke.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 22:37

Du kan sætte Epay op til at hæve automatisk. Gå ind i system > betalingsformer > epay..

Dashboardet er ændret fra 1.6 - Så det er lort og ikke brugbart med de danske regler.

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 23:06

Hej Lars. Tak for dit svar.

Det kan være at jeg skal prøve at opgradere ePay til den seneste version og se om det hjælper. For det undrer mig da lidt, hvis det kun er hos mig man skal trykke "hæv" :-)

Mvh. Daniel

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 23:08

Hej Hvejsel. Tak for dit svar.

Ja, det har jeg godt set. Men hvis jeg gør det så "capturer" den vel også beløbet med det samme - Altså "fysisk" hæver det ud på min konto, ik sandt?

For det er jo ikke lovligt at gøre før vi sender varerne.

Mvh. Daniel

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 23:34

Den hjalp at opgradere ! Nu spiller det :-)

Dog har jeg problemer med at det nye ePay ikke automatisk popper up når man skal betale! Man skal trykke på knappen, ellers bliver det fanget af popupblockeren. Det gjorde den tidligere version ikke, så jeg håber virkelig ikke at det er noget der forvirrer kundenre. Har I haft problemer med dette? Jeg tænker lidt at ældre damer der skal købe legetøj til deres børnebørn måske ikke har tjek på at man skal holde Ctrl inde mens man trykker ! ?

Jeg prøvede ligeledes i Chrome, og der kunne den slet ikke åbne betalingssiden!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)