Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Metro udgangskontrol

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at handle ind i Metro ind i mellem, da min nye arbejdsplads ligger lige ved siden af, og jeg har bidt mærke i, at der ofte står Metro-ansatte og kontrollerer folks kvitteringer, vogne, poser og ind i mellem beder folk åbne deres tasker på vej ud af butikken. Nu har de ikke stoppet mig endnu, men er der nogle her, der ved om Metro har noget skrevet ned et sted om denne udgangskontrol, som man kan læse? Og om hvad de evt. vil gøre, hvis man ikke ønsker at medvirke til denne udgangskontrol, der som jeg ser det jo må være underlagt frivillighed, da der ikke er skiltet på vej ind, at det kan forekomme (så vidt jeg kan se), og man jo har betalt for varerne, hvorfor de må ses som ens ejendom.

Er det noget, der har været oppe før?

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 12:17

Det er ikke noget jeg oplever i Metro i Aalborg. Det lyder utrolig mystisk. Uanfægtet om der er skiltet med det eller ej, vil jeg ikke mene, at de tilfældigt kan udvælge folk til at åbne deres tasker o.l.. Hvilken lovhjemmel giver dem ret til det?

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:21

De har jakker på, hvor der står "Udgangskontrol" og det ligner helt almindelig procedure. Der er ingen lovhjemmel til det, medmindre de tydeligt gør kunden opmærksom på det, inden vedkommende går ind. Jeg vil endda mene, at det skal være skiltet ekstremt tydeligt, måske skal folk endda give et fysisk samtykke.

Jeg er som sagt ikke blevet "udvalgt" endnu, men jeg er spændt på, hvad de vil gøre, hvis jeg siger, at jeg ikke ønsker at medvirke...

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 12:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel kun en tyv som ikke ville deltage så kan da slet ikke se hvad problemet skulle være ved dette ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30

Charly Olsen:
, men er der nogle her, der ved om Metro har noget skrevet ned et sted om denne udgangskontrol, som man kan læse?

Den står beskrevet i deres samhandelsbetingelser.

Hvad vil de gøre? Tja hvis du ikke opfylder de samhandelsbetingelser, som du har accepteret ved kortets udlevering så må kortet vel inddrages.

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:31

Thomas Reberholt:

Det er vel kun en tyv som ikke ville deltage så kan da slet ikke se hvad problemet skulle være ved dette ? 

Det kan man selvfølgelig mene... Jeg er nu glad for, at retsplejeloven sætter regler op for hvornår der kan foretages indgreb overfor borgeren, og her er jeg særligt glad for, at det er politiet, der har de beføjelser og ikke en metroansat. Det handler mere om, at det er ulovligt, det de foretager sig (hvis altså det ikke er helt frivilligt).
Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:35

Henrik Koudahl:

Charly Olsen:
, men er der nogle her, der ved om Metro har noget skrevet ned et sted om denne udgangskontrol, som man kan læse?

Den står beskrevet i deres samhandelsbetingelser.

Hvad vil de gøre? Tja hvis du ikke opfylder de samhandelsbetingelser, som du har accepteret ved kortets udlevering så må kortet vel inddrages.

Du har ret i, at der står noget i deres samhandelsbetingelser, men jeg mener, at det er meget vagt beskrevet. Hvad vil de fx gøre, hvis jeg ikke har min kvittering? Jeg er vel ikke forpligtet til at tage imod den ved kassen og have den på mig? De må selvfølgelig inddrage kortet, hvis de ikke er interesserede i at have mig som kunde. Men det gør stadig ikke denne form for udgangskontrol mere lovlig, ej heller selvom de skriver noget i deres samhandelsbetingelser.

Igen - de kan selvfølgelig gøre det, så længe folk medvirker frivilligt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man ikke kan lide udgangskontrol kan man da bare lade være at handle i metro og finde et andet sted? Hvorfor blande lovgivningen ind i noget så simpelt?

Jeg bryder mig ikke om at blive mistænkeliggjort, så jeg ville ikke handle i en butik hvor man fik rodet sine sager igennem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

For at få kortet skal man have accepteret samhandelsbetingelserne.

Når der i disse står, at man kan risikere at blive udsat for udgangskontrol, hvor man sammenholder kassebon med de varer man har med - så beder man selv om problemerne. Lovhjelmen i dette tilfælde er vel aftaleloven, hvor du har selv har accepteret at de må lave kontrollen. 

Om du lader bonen være eller ej - det er jo din risiko, hvis du ikke kan dokumentere at du har betalt ved kassen. Så er det jo enkelt at sige ham Olsen der har flere varer end han har betalt for - der er stadigvæk et stykke fra kasselinien til udgangsdøren.....

Tilmeldt 27. Nov 11
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 12:48

Det er måske bare mig, der er lidt for stiv i det... Jeg kan jo selvfølgelig bare lægge mine penge et andet sted.

Henrik Koudahl:
Så er det jo enkelt at sige ham Olsen der har flere varer end han har betalt for - der er stadigvæk et stykke fra kasselinien til udgangsdøren.....

Det er ikke mig, der skal bevise, at jeg ikke har stjålet.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)