Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms som ikke-momsregistreret?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NÅR man importørregistrerer sig så skal man altid være momsregistreret, så systemet kunne klare moms registrering automatisk når man importørregistrerer

Det ville der være en logik i - men statslig edb skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg ved bare at jeg skal eftertjekke alle data altid - det sparer mig penge.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

ja vist Henrik - Det sjove er Mads sendte mig et par PB og der forklarede, at han ved importørregistreringen satte kryds i importmoms og eksportmoms - og så gik han videre men skulle nu angive grund til at han ikke afkrydsede alm. moms og han valgte at skrive at det var fordi han ikke kom til at omsætte over 50.000 på 12 mdr - og så gik den fint videre i systemet

MON man således kan lade være med alm moms - men ved importør registrering bare krydse for import og eksport moms ??

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:17

Henrik Koudahl:

Cookie:
NÅR man importørregistrerer sig så skal man altid være momsregistreret, så systemet kunne klare moms registrering automatisk når man importørregistrerer

Det ville der være en logik i - men statslig edb skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg ved bare at jeg skal eftertjekke alle data altid - det sparer mig penge.....

Som Henrik skriver, så er man selv ansvarlig for, at man lever op til lovgivningen, også selvom et offentligt IT-system ikke opfører sig, som man havde forventet eller ønsket. 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 14:35

Martin E. Jensen:
Som Henrik skriver, så er man selv ansvarlig for, at man lever op til lovgivningen, også selvom et offentligt IT-system ikke opfører sig, som man havde forventet eller ønsket. 

Så må jeg sgu nok hellere lige læse reglerne omkring importørregistrering en gang til. Og én gang til bagefter ;)

Tak guys

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)