Hej Amino Som der står på overskriften vil min gode ven ikke, have webshoppen længere, så vil gerne have det overdraget til mig i stedet, men hvordan skal det håndteres mest korrekt, hvor det bedst muligt økonomisk kan betale sig, da jeg nu ikke har den største økonomi til rådighed selv :) Med Venlig hilsen Michal |
Hvis han ikke vil ha den mere, og vel ikke tjener det store på den, så kan han nok heller ikke vente at få noget større for den. Jeg går ud fra han driver den som personligt virksomhed CVR og så skal han sælge aktiverne og navnet til dig til den værdi en hver anden ville betale for dem, og er der aktiver som er købt med moms skal der reguleres for det ved overtagelsen - da du ikke kan overtage hans personlige selskab, men blot overtage alle de ting han har i det
Er der ingen værdier rent faktisk, og intet bogført som værdi - så kan du jo overtage til 0 og han skal rent praktisk overfør retten til domænet til dig
Er der værdier i hans selskab - og bogført værdier, så kan I ha behov for at lige at få en revisor ind over til afslutning af hans CVR og opstart af dit
Er der en betaling - ja så kan du jo betale ved en %del af overskuddet det første år
vh