Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtage min Vens firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 85
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Som der står på overskriften vil min gode ven ikke, have webshoppen længere, så vil gerne have det overdraget til mig i stedet, men hvordan skal det håndteres mest korrekt, hvor det bedst muligt økonomisk kan betale sig, da jeg nu ikke har den største økonomi til rådighed selv :)

Med Venlig hilsen

Michal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47172
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40

Hvis han ikke vil ha den mere, og vel ikke tjener det store på den, så kan han nok heller ikke vente at få noget større for den. Jeg går ud fra han driver den som personligt virksomhed CVR og så skal han sælge aktiverne og navnet til dig til den værdi en hver anden ville betale for dem, og er der aktiver som er købt med moms skal der reguleres for det ved overtagelsen - da du ikke kan overtage hans personlige selskab, men blot overtage alle de ting han har i det

Er der ingen værdier rent faktisk, og intet bogført som værdi - så kan du jo overtage til 0 og han skal rent praktisk overfør retten til domænet til dig

Er der værdier i hans selskab - og bogført værdier, så kan I ha behov for at lige at få en revisor ind over til afslutning af hans CVR og opstart af dit

Er der en betaling - ja så kan du jo betale ved en %del af overskuddet det første år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:46
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:49
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:03

Du kan købe virksomheden af ham - dvs. overtage alle aktiver og passiver i den - til et beløb som I aftaler. Da I ikke er interesseforbundne i skattelovgivningens forstand kan Skat ikke tilsidesætte den værdi I aftaler medmindre der er helt særlige forhold.

Virksomheden skal have nyt CVR-nr. og der skal ske afmelding og tilmelding af moms.

Jeg formoder ligesom Cookie at der er tale om en personlig drevet enkeltmandsvirksomhed og derved ikke et selskab (og ikke et personligt ejet selskab). Big Smile Er der derimod tale om et selskab gælder det samme. Der erhverver du så bare anparterne/aktierne i selskabet. Her skal der ikke ske noget i forhold til moms eller CVR-nummeret.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 85
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 21:53

hej

1000 tak for svarene, der er ingen værdi i shoppen, da det hele er dropshipping.

og til francis, vil helt klar kontakte dig, men jeg starter lige ud med det nemme ting først f.eks. registre mig til cvr og få nuværende revisor lige til at hjælpe lidt. Vil bare vide på forkant, hvad der lige skal laves, men nu har jeg nogenlunde overblik, hvad jeg skal starte ud med, så jeg kan komme videre herfra takker :)

Med Venlig Hilsen

Michal

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)