Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Include istedet for frames?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey,
Jeg er i gang med en ret simpel hjemmeside, men er for nyligt lige fundet frem til "include" funktionen for menuen som henter html koden fra en ekstern tekst fil...
Det er jo genialt!!!
En af undersiderne skal være en slags blog.. Jeg har allerede oprettet bloggen hos det firma der hoster mit webhotel, men nu sider jeg og overvejer hvordan den skal smeltes ind på selv hjemmesiden. Istedet for at bruge "frames" eller "iframes" er der en funktion der minder om den include jer har brugt til min menu?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Steph

 

Som du rigtigt siger er include geninalt frem for frames. Fordelen ved include er at du undgår frames, at du kun skal lave din menu i én side (eller hvad du vil have til at gå igen fra side til side).

 

Selv har jeg brugt en fil til toppen af siden og en til bunden. Vi kan her ikke se din include, netop fordi at det foregår på serveren. Så for os vil det se ud som om at det er én side vi ser ;)

 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Brug CSS.   

Lav feks. indelingerne i rammer ved at  bruge <div></div>
Jeg går ud fra at include() er i php, og det er rigtigt godt at bruge   

som navigation osv.


 

Mvh.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogle af jer der så kender til en "kode" for at includere en anden side fra nettet på ens egen hvis man ikke har et link til en fil men kun domain!?

Jeg vil gerne lave en includere på en blog som jeg har oprettet.. den heder http://projekt.tungt.dk


Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)