Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstilling af projekt-budget for nyt produkt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have opstillet et budget for et projekt, der går ud på at udvikle, teste og lancere et nyt produkt - et brætspil.

Budgettet skal bla. opstilles for at gøre det nemmere for investorer at vurdere økonomien i projektet.

Jeg har søgt på nettet, men kan ikke umiddelbart finde noget.

Er der nogen her, der har en skabelon eller et budget-eksempel, som viser, hvad man skal tage hensyn til som fx afkast til investor, løn til virksomhedsejer, råvarer,typisk spild-procenter, udviklingsomkostninger, tilbagebetaling, marketing og distribution?

På forhånd tak.

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 17:46

Jeg tror, jeg ville tage fat i væksthuset .  Få et personligt møde med en vækst konsulent - de er oplagte fødselshjælpere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Tak for forslaget.

Jeg har allerede ansøgt om et møde hos Væksthus Hovedstadsregionen, men jeg vil godt have et budget set fra flere vinkler.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:41

Hej Poul.
Tror ikke du finder så stor kvalificerede hjælp på det område hos Væksthuset for at være ærlig.
Umiddelbart er min opfattelse at en investor ønsker gennemarbejdet forretningsplan med dertilhørende aspekter.
Når du har laver forretningsplanen så laver man et screenings dok. og over the top præsentation til investoren, som her kan danne sig et hurtigt overblik inden der gås i deltaje med forretningsplanen.

Til orientering tager en forretningsplan en del tid at lave. Man får belyst alle områder.
Min erfaring er at det hurtigt kan tage 2-3 måneder at komme hele vejen rundt med undersøgelser osv.
Har tidligere brugt en forretningsplan fra et hotel. ( De større internationale kæder laver sådan en plan hvert år! ).

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  John Martinussen Skrevet kl. 19:06

Hej Poul

Jeg er sikker på du nok skal få værdi ud af dit møde med din vækstkonsulent. Der er dog den begrænsning ved væksthusene, at de ikke må levere decideret dyb og specifik rådgivning, da de så vil skabe konkurrenceforvridning i forhold til private rådgivere.

Du vil helt sikkert få god vejledning i, hvordan du kommer i gang med at lave din forretningsplan og de vil kunne lede dig i retning af nogle af de svar du søger.

Jeg er enig med en anden debattør, der skriver, at forretningsplanen for et projekt som dit vil være en omfattende sag.

Mange hilsner

John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)