|
Er der nogen der kan hjælpe med svar på følgende spørgsmål. Hvis jeg får elevløn som offentlig ansat/studerende, hvordan er lovgivningen så i forhold til bibeskæftigelse. Hvis jeg fx sælger et eller andet produkt i min fritid, som ikke har noget som helst med arbejdet at gøre? |
Det kan afhænge af din kontrakt som KAN sige noget med at du skal bruge din fulde tid og arbejdskraft på xxxx (som jeg generelt krævede af mine ansatte) men jeg ville da lige høre min chef i en email (så du har noget skriftligt) for mest sandsynligt vil du godt måtte ha et eller andet ekstra du tjener penge ved, f.eks. at sælge et produkt i din fritid. Det skal jo kun være, at din kontrakt ikke vil ha at du laver andet, simpelt hen fordi, når du har fri skal du samle kræfter til næste dag, men jeg TROR ikke den siger det.
Jeg går ikke ud fra du får SU der kan påvirkes, men som sagt, jeg tror ikke der sker dig spor ved at høre din chef, forklar at du har en lyst til at sælge xxx i din fritid og at det vel ikke har nogen betydning. Det er altid bedst at ha klare linjer, og så held og lykke med projektet
vh
Bliv gratis medlem