Jeg er ved at oprette en virksomhed og derved skal jeg bruge en bogholder. Regnskabet er forholdsvis simpelt, da det er en webshop der er tale om. Jeg søger en studerende der kan påtage sig opgaven.
Jeg er ved at oprette en virksomhed og derved skal jeg bruge en bogholder. Regnskabet er forholdsvis simpelt, da det er en webshop der er tale om. Jeg søger en studerende der kan påtage sig opgaven.
Overvej, om du vil have et korrekt regnskab, eller om du vil have en lav regning fra en studerende.
Og selvom du får en lav regning fra en studerende, så er det ikke engang sikkert, at det er den økonomisk mest fordelagtige løsning, da en studerende ofte ikke kender til de fradragsregler, som eksisterer.
Jeg vil fraråde dig at bruge studerende. Jeg har selv gjort det, og da jeg blev mistænksom omkring dele af deres udregninger kontaktede jeg Martin som også har kommenterede her i dit indlæg. Det viste sig hurtigt at de havde lavede adskillige fejl, og jeg kunne virkelig have fået skat på nakken, hvis jeg ikke havde fået fat i Martin.. Martin oplyste mig også omkring nogle ting jeg kunne fradrage som jeg ikke var klar over, hvilket faktisk betød at Martin var billigere end de studerende.. Tænk over det :)
Enig med tidligere indlæg. Der er ikke noget værre end rod i regnskabet. Det er sure penge at skulle af med, hvis der først skal ryddes op. Det er bare en af de ting der skal være 100% i orden.
Til andre der er i vækst og vil supplere deres nuværende bogholder, kan jeg anbefale ordningen "Ny mesterlære". Vi har 4 unge mennesker ansat på den ordning, og de knokler og yder et rigtig godt stykke arbejde. Og så gør det jo ikke noget at det er skræmmende billigt! :)
Også enig. En studerende kender nok debet og kredit og kan formentlig også bogføre korrekt men er ikke vant til de praktiske ting, herunder at kunne sætte sig i respekt overfor ejer og sige at den og den "udgift" ikke hører hjemme der.