Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansættelseskontrakter regler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan fortælle mig regler for ansættelsekontrakter.

Jeg har fået tilbudt et job og jeg har også fået kontrakt, men den timeløn jeg mener jeg er blevet lovet, har jeg ikke fået, og jeg har hørt om det var en fejl, men det var det ikke. jeg har ikke lyst til at skrive under på noget jeg ikke kan stå inden for eller mener er forkert. Så er der nogen der kan fortælle mig hvordan reglerne er eller give nogen gode råd.

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:18
Først og fremmest, så skal du overhovedet ikke skrive under på noget som du ikke kan stå indenfor!

Hvis der gælder en overenskomst på området så synes jeg du skal kontakte dem og ellers så kontakt en fagforening for at høre, hvad de siger til det. Jeg er normalt ikke tilhænger af fagforeninger, men det lyder altså til, at du skal have lidt hjælp, hvis du skal slås med din arbejdsgiver.

Forøvrigt så er det ikke den bedste start på et arbejdsforhold, så med mindre det er et hamrende godt job, så tror jeg, at jeg vil holde nallerne fra det!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20

Du har ret til en ansættelseskontrakt - og reglerne er ret klare, men de siger ikke hvad lønnen skal være. I princippet er der ikke nogen mindsteløn i DK men din arbejdsgiver kan være omfattet af kollektiv overenskomst og skulle følge en sådan. Du er vel ikke selv i fagforening, for så var det jo dem du skulle spørge. Hvis arbejdsgiver skal følge kollektiv overenskomst mener jeg det skal fremgå af kontrakten

Så er der det med hvad du er blevet lovet - men det er vel ikke noget skriftligt om at du skal ha xxx kr i timen og så er det sikkert vanskeligt eller umuligt at bevise. Lønnens tal er ikke reguleret af andet end evt kollektiv overenskomst og er du ikke tilfreds med det der står, må du jo sige det til arbejdsgiveren, som så kan sige, at der ikke bliver nogen aftale, og det er så det - eller du kan selv springe fra. At bilde sig ind det skal blive lykkeligt, hvis du er utilfreds og I ikke er enige er svært at forestille sig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:06

Der gælder vel de samme regler her som alt andet. Mundtlig aftale gælder på lige fod som skriftlig aftale.

Mundtlig er bare sværrer og bevise.

Men prøv at sende en mail hvor du oplyser at de til samtalen fik lovet eks 120 kr pr. time. Og så se hvad de svarer også kan du se om du kan bruge svarer mod dem.

Men det er jo ikke noget godt start på et samarbejde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)