Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er mega træt af tyggegummi tyggende teenagere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I længer tid har jeg observeret teenagerenes indtog på det danske arbejdsmarked, i diverse supermarkeder og kiosker som 7/11 osv. Det er til at leve med, men da jeg igår går ind i en "finere" tøj forretning og kun bliver mødt af en af disse "tyggegummi tyggende teenagere"(som er den eneste ekspedient) syntes jeg alligevel at grænsen er ved at være nået. De er overalt og jeg kan ikke rigtigt forstå at butiks ejerne kan få sig selv til at satse på dette koncept, tror ikke kun det mig der står med en følese at deres ekspertise ikke helt står mål med de forventninger man har i disse forretninger, plus at jeg tænker at de optager en plads for en familieforsørger der må klare sig for understøttelse eller kontanthjælp og udover det burde de måske heller bruge deres tid på en uddanelse. Så mit opråb til jer butiks ejere derude, lad være med at spar lønkroner på denne måde, det kan godt være det er billigere , med måske mister i også kunder på denne fremgangsmåde, i mister i hverfald min interrese for at ligge penge i jeres butik.

Forsat god aften :)

Mvh

Tim

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 19:33

Hej Tim

Er du ved at blive gammel?

Wink

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja Tim, det kan da godt være at vi er ved at  blive gamle, men jeg vil gerne støtte dig....Wink

Det er ikke det at det er teenagere, og det er ikke det at de tygger tyggegummi der er det værste..... det er det at de er totalt inkompetente omkring det produkt de sælger og totalt ligeglade med kunderne. Jeg har mange gange oplevet at ekspedienterne i en butik har mere travle med at snakke med hinanden om den sidste fest end med at holde øje med om der kunne være kunder der har brug for hjælp...... men selvfølgelig kan man sige at når de nu ikke ved noget om det de sælger alligevel kan det måske være ligemeget.

Kære forretningsdrivende... ansæt nogle folk, der er interesserede i kunde-betjening, og sørg for at de ved noget om det de sælger, ellers finder vi (gamle) et andet sted at handle

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:40
Hej Tim

Jeg er helt enig med dig, men jeg vil så lige tilføje, at det er mindt ligeså irriterende, at se folk smide cigaretskodder, tyggegummi på gaden for ikke mindst at tale om den dovne attitude, der er rigtig mange der har.

Lad os i stedet kigge på de positive muligheder her. Er der ikke en iværksætter derude, der kunne være interesseret i at afholde kurser, der kan være med til at fjerne dette problem. Man kunne evt. lave en bevægelse, hvor virksomhederne kunne være med i kampagnen "til kamp mod dovenskab". Jeg vil helt klart støtte op om virksomheder, der vil sende deres medarbejdere på den slags kurser.

Se muligheder i stedet for at irritere dig over problemerne :-)
Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 19:41

Sådan Tim.
Så kan de lære det. Sådan nogle barylere, bisser og specialakrobater.
Velkommen i flokken af gamle sure mænd, hvor vi ikke behøver bekymre os om, hvad andre synes er rigtig og forkert.
Vi ved alligevel bedst.
Jeg synes også godt vi kan skælde lidt ud på alle de unge mennesker, der har glemt hvordan man bukker pænt for vi ældre mennesker og tiltaler os med "De" sådan som det sig hør og bør.
Det virker som om disse forretningsdrivende, der kommer for skade at ansætte slige døgenigte helt har glemt hvordan man tugter de unge fusentaster, så de lærer at begå sig i nutidens samfund.

Hvor er hr. Scvhwann når man har brug for ham?Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

At vurdere folks  kompetancer og evner ud fra, om de spiser tyggegummi eller ej, det er nok noget af det mest tåbelige, som jeg længe har hørt...

Så er rygere måske heller ik særlig dygtige? Eller folk der har rødt på deres tøj? Eller personer der har tusser? Ja fortsæt selv...

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:08

Hej Tim

Selvfølgelig tygger man ikke tyggegummi når man ekspederer kunder. Bum så lang er vi enige, men det du skriver med, at de optager plads for en familieforsørger, og at de skulle bruge deres tid på en uddannelse, det er i mine ører noget sludder.

Jeg har svært ved at sætte mig ind i tankegangen om at retten til arbejde hænger sammen med om man har den rette alder, og om man har familie eller ej. Desuden er det min holdning at det er sundt at komme ud og arbejde så tidligt som muligt i sit liv. Praktisk erfaring skader ikke, og man lærer trods alt bedst at begå sig på arbejdsmarkedet ved selv at være der.

Jeg synes du skulle tænke det igennem igen

mvh

Simon

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 20:21

Det er da den mest langt ude tråd jeg har set længe..

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:05

Nu arbejder jeg selv i et supermarked - og kundeservice er ikke noget jeg går under på. Jeg kan sige det fordi jeg får altid af vide jeg har givet en god service til mine kunder og det siger de selv. I har ret i, at det ser sløset ud hvis folk ikke engagere sig lidt i sit arbejde hvis der kommer kunder. Jeg selv behandler alle kunder ens, lige meget om de er unge eller gamle. Jeg siger altid hej, tiltaler dem hr. og fru. Hilser pænt og ja hvad man ellers skal. Jeg tror ikke man skal undervurdere unge. Tror faktisk der er nogle de steder hvor de tyggegummi tyggende unge går og har forstand på det de laver.

Jeg lavede engang nogle arbejdsregler jeg gerne vil dele

1. 1.    Gør det de andre ikke vil!

En rigtig god ide er, at gøre det de andre ikke vil. Måske er det nogle hårde og uretfærdige ting, men så vil din chef have en meget bedre synsvinkel på dig fordi, at du er hårdtarbejdende, og derfor vil han belønne dig ved måske at sige, at han er imponeret over din arbejdsindsats, eller ved at sige at sige du gør det godt! Det giver en rigtig dejlig mavefornemmelse, så får man også en fornyet energi til at give det næste en skalle og man får en helt ny tilgang til tingene!

1. 2.    Vær med på den værste, men stadig effektiv og imødekommende!

Hvis der på din arbejdsplads er den der lidt sjove, men stadig seriøse chef som kan give dig et puf og sige nogle sjofle ting engang imellem, så kan du udnytte det! Spil med på det, hvis han skubber lidt til dig, og du ikke flytter dig og du ved et tilfælde bruger str. 46-47 i sko, så sig at det er pga. skoene! Hvis han nu kommer med nogle ret sjofle udtryk eller bemærkninger, så svar igen! Giv noget modspil, ikke være den der kedelige, triste og dybt seriøse medarbejder. Ikke vær sådan en kontrolfreak! Inden du så begiver dig ud i disse ting, så husk altid at du skal være ligeså effektiv, og imødekommende som du kan være den lidt mindre seriøse medarbejder. Hvis du kan få det til at passe sammen, så giver det top point ved din chef!

1. 3.    Første prioritet = kunderne!

Noget af det allervigtigste du kan gøre er, at være kundernes favorit. Vær ham som hjælper de gamle damer med, at bære deres ting så de føler sig en smule kongelige, eller snak med dem. Lyt til dem, de fleste ældre mennesker elsker at fortælle gode historier, men du skal kunne besidde evnen til, at stoppe dem igen! Hvis du prioritere kunden, så prioritere chefen dig. For hvad er bedre end tilbagevendende kunde som kommer igen og igen for, at se dit dejlige brede tandpastasmil?

Mads Grønning!

Tilmeldt 15. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:30

Øv... Jeg føler mig nærmest midt imellem! Jeg er 45 og har voksne børn. Men alle mennesker kan virke belastende! Jeg tror tolerancen blandt os mennesker er for nedadgående:( I den seneste uge har jeg været ude for både tåbelige teenagere og et gammel stædigt fjols. Det sker heldigvis sjældent, men lige disse personer synes det var deres fornemmeste opgave at skælde mig ud! Og hvad skyldes min store fejltagelse i deres øjne? Jo jeg løb på deres cykelsti;) Det har jeg gjort i årevis her ude i Virum, på tidspunkter hvor man max møder en cyklist hver 2-3 min. om aftenen! Det er da latterligt at jeg skal bruge tid på at forklare dem at der mangler både lys og jævn belægning! Egentlig tror jeg at folk der går i små sko har alvorlige problemer med sig selv

BH
Lars

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)