Hej.
Jf. statistikken på google analytics kommer 14,38 % af mine besøgende fra søgeord beskrevet som (not provided). Lidt længere nede af listen kommer også 5,44 % fra (not set). Det er ret ubrugeligt selvfølgelig - er der nogen måder at analysere dette på? Det drejer sig jo i princippet om hver 5. besøgende af alle....
|
Ja, det er et kendt problem og temmelig irreterende. Faktisk er Not Provided verdens mest udbredte søgeord. Dette skyldes at Google fra oktober 2011 indførte at Google+ brugere der er logget ind ikke får sendt deres søgeord videre. Dette skyldes at Google gav disse brugere en sikker SSL-forbindelse som også gør at man ikke sender søgeordet videre.
Personlig kan jeg dog godt analysere lidt på det. Jeg klikker på Not provided som søgeord og får en ny tabel frem. Herefter tilføjer jeg følgende sekundær dimension:
Trafikkilder -> Destinationsside
Dette fortæller om hvilken side de landede på. Det kan altså i hvert fald fortælle hvilken af dine sider de ledte efter. Det kan måske ikke fortælle noget for alle typer websider, men fortæller meget på min webside, som har indhold inden for mange kategorier. På min websides Google analytics kan jeg derfor se hvad det var for noget indhold de fik fat i.