Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogle der kan produsere mine ider

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg hedder Nicolas og er 16 aar ( ung ivaerksaetter : ). Jeg har nogle ider, som saktens kan produseres, og som der helt sikkert vil vaere stort salg i. Er der nogle gode raadgivere her i blandt, som kan ydre sig om mine ider, og om i vil samarbjede.

Saa, jeg har nogle gode ider, skal bare have hjaelp til, at komme videre, og maaske nogle der ville hjaelpe med iderne ?? for er lidt haard og staa, som 16 aar og koerer det hele selv...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:36
Hej Nicolas

Velkommen til Amino. Jeg tror at du skal prøve at beskrive hvad du har brug for hjælp til før vi kan hjælpe dig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 22:59
Ja Self.

Jeg soeger en som kan fremstille mit prudokt.

Mit produkt er: en ny og meget bedre braend alam.

Mit produkt kan goere saadan at, de stakels brand folk ikke koerer forgaeves hele tiden, til falske alam.

saa hvis der er nogle som kan fremstille brandalamer, saa ville jeg gerne have en samtale med jer om mit produkt. : )

Eller hvis der er nogle som kender nogle som kan goere det, maa i ogsaa godt lige skrive en besked. er ret ivrig for at komme i gang.

MVH Nicolas 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:24
Hej Nico

Velkommen til amino.

Jeg er tidligere brandmand/redder og ved at en del kommuner faktisk må smide en DEL penge efter brandvæsnet, grundet de mange "falske" alarmer. Så dit produkt lyder spændende.....

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:38
Synes også dit produkt lyder spændende, men du er nok nædt til at fortælle mere om hvordan den er konstrueret, så du kan få hjælp fra ingeniører eller forskellige udviklingsparker, umuddelbart mener jeg du skal holde din ide lidt ind til kroppen og passe på hvem du deler den med, lad være med at søge efter andre producenter af brandalarmer, de kunne stjæle de ideer....Jeg har nogen erfaring med udvikling af opfindelser og patenter, så du må gerne spørge, så skal jeg se hvad jeg kan hjælpe med eller hvor jeg kan skaffe dig kontakter...

Som Kenneth sagde, lyder som en god og spændende ide.

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:15
Hej Nicolas,

hvis du har en ide der kan patenteres, så sørg for at få indsendt en ansøgning inden du fortæller om din ide til ret mange andre end f.eks. en direktør i en udviklingspark eller lignende, de har tavshedspligt. Fortæller du det til en større kreds af personer vil det blive betragtet som en offentliggørelse og du vil være udelukket fra at søge patent.

Skal du have noget produceret i Kina, så kan jeg hjælpe, men det bedst vil nok være at lave et samarbejde med en større virksomhed, når du har fået patent. Diverse udviklingparker kan hjælpe dig med patent også økonomisk. Det kan muligvis være et problem at du ikke er myndig, så det vil være en god ide med lidt opbakning fra dine forældre.

Held og lykke,

Karin Wheler 

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:47
Det lyder som om du har en rigtig god idé, som du skal passe godt på.

Der er enogle ting som du skal sørge for er på plads inden du bare tænker på at inddrage andre. Det gælder også bekendte, familie o.l. Jeg arbejder til dagligt med udvikling, patentering og  fremstilling af mekaniske produkter, hvilket har givet mig en del erfaring på dette område.

Det første du skal gøre er, at beskrive dit produkt så detaljeret som muligt. Kig på patentdatabaserne og få en fornemmelse for, hvordan andre proff. har gjort (link senere). Herefter skal du sørge for en hemmeligholdelsesaftale som kan hentes gratis (link senere). Hver gang du viser eller fortæller nogen om din idé, skal du sørge for at de underskriver hemmligholdelsesaftalen. Men sørg for at begrænse dig til så få personer som muligt, idet en evt. retssag er bekostelig. Hvis det er muligt skal du kontakte personer du kender inden for produktudvikling, så du har en god mavefornemmelse når du fortæller om din idé. Måske dine bekendte har andre kontakter som kan hjælpe ? Altså anvende et netværk i stedet for at tage kontakt til personer du slet ikke har nogen relation til.

Sideløbende skal du forsøge at fremstille et testeksemplar af din idé og afprøve den. Opbyg så megen drifterfaring som muligt og dokumenter dine erfaringer skriftligt. Så har du et godt grundlag for at komme videre i produktion med din idé.

Et videre arbejde kræver mange og lange forsøg under forskellige og ekstreme forhold.

Link til patenter/hemmeligholdelseserklæring finder du på www.megetlet.dk under "Nyttige link ved udvikling af nye produkter" og derefter "Patent og varemærkestyrelsen". Link til patentdatabaser finder du også på denne side.

God fornøjelse og held og lykke

Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:21
Hej

Jeg vil anbefale dig at sammenarbejde med Teknologisk Innovation aswww.teknologisk.dk ), de har hjulpet mange igang.

Mvh Peter Paranowski 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)