Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har et par skuffeselskaber til salg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03

Hej

Jeg er interesseret, ring mig på skype thomthej

mvh

Thomas

Tilmeldt 22. Nov 12
Skrevet kl. 22:01
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:03

Hvad forstår du ved et skuffeselskab ? Det kunne være meget interessant at vide.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu tror jeg de fleste ved hvad skuffeselskaber er men jeg er da enig i, at det kunne være godt at vide hvad der HER forstås ved det, for der er jo flere muligheder.

Lige for de som ikke hænger med, skuffesselskaber er selskaber som er stiftede, har CVR nummer og adresse, direktion osv i sagen natur - men genelet inaktive indtil de sælges til en ny virksomhed - det skal så blot omregistreres, ha ny ledelse og nyt formål - ofte ApS eller SMBA form

Upside - ja det går stærkt - selskabet ligger klar (og en del tager let på om ApS kapitalen f.eks. er intakt i hvilket fald køber måske sparer lidt investering - men godt synes jeg ikke det er i så fald)

downside - man skal være sikker på der ikke lige har været lidt aktivitet som man kan komme til at hænge på

Så let som det er at stifte selskaber i DK skulle jeg har voldsomt travlt for at købe et skuffeselskab - en "billlig" aps kapital ville jeg ikke selv røre med spidsen af min ildtang som min gamle far sagdeBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:51

For yderligere information, kontakt trådstarter på mail, som der står i det første indlæg.

Indlæg, hvis eneste indhold er "send info på mail", bidrager ikke til Aminos brugere eller debatten. De støjer bare.

Kontakt trådstarter på mail vedrørende pris m.m.

Opklarende spørgsmål af generel karakter er gavner både salget og køberne. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:18
Nej de fleste ved ikke hvad et skuffeselskab er. Jeg har set eksempler - ikke mindst på Amino - på udbydere og private som prøver at sælge nødlidende selskaber eller selskaber med en intakt egenkapital med oplysninger om at selskaberne har et uudnyttet skattemæssigt underskud.

Som en ny ejer ikke vil kunne udnytte når der er tale om et tomt selskab (hvad de færreste ved).

Taler vi om skuffeselskaber i ordets egentlige forstand så skal man være opmærksom på at der stilles nogle formkrav i relation til eksempelvis skattefri omdannelse og indskud af en personlige virksomheder. Selskabet skal være jomfrueligt og må ikke tidligere have haft aktivitet.
Endvidere skal man være opmærksom på at regnskabsår skal passe.

For mange år siden var skuffeselskaber meget brugt men i dag hvor det er muligt at gå ind online og nystifte selskaber fra dag til dag har jeg også svært ved at se formålet i at bruge skuffeselskaber.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 22. Nov 12
Skrevet kl. 15:17

Der er stadig et par tilbage..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)