Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår må jeg starte med at købe varer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ansøgte om nyt CVR nummer med import registrering i går og fik en mail om at ekspeditionstiden er 10-12 dage.

Jeg har et par tilbud, som jeg egentlig gerne vil benytte mig af snarest muligt, da der er et ret begrænset antal tilbage. Men må jeg egentlig bestille noget allerede nu? F.eks. ved ikke at åbne pakkerne, før varerne er fortoldet, når mit nye CVR nummer bliver oprettet? Eller hente dem som privatperson og så gøre et eller andet, så det kommer over i mit nye firma, når det er færdigbehandlet, så de kan sælges?

Jeg har allerede et CVR nummer til min transportvirksomhed. Det er dog ikke import registreret. Varerne er ikke relateret til transportbranchen, men jeg tænkte, at jeg ville nævne det, hvis det på nogen måde kunne lade sig gøre til at jeg kan købe et parti varer i løbet af weekenden.

Jeg tænker umiddelbart, at jeg ikke må, før SKAT har færdigbehandlet min ansøgning. Men det skader jo ikke at spørge her? :)

Mvh
Martin

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 00:37

Jeg har faktisk haft en lang snak med SKAT omkring følgende i de sidste 2 ugers tid. Nu stod det sådan anlagt at jeg troede min virksomhed fra importregisteret fra start så vi importerede bare løs. Men fandt så ud af at vi åbenbart ikke var importregisteret, ved ikke lige hvorfor vi ikke var blevet det da vi oprettede vores virksomhed.

Jeg har så fået det svar fra SKAT at jeg bare skal tage kontakt til de fragt firmaer som vores pakker er kommet med, og så skal de nok fortolde dem. (Har ikke gjort dette endnu, men skal jeg i gang med, så ved ikke om det kan lade sig gøre.) Ellers kan man vidst via SKAT toldsystem selv fortolde sine pakker. Jeg tror dog kun det var 3 ud af 8 pakker hos os som ikke var blevet fortoldet. (Pakkerne er fra 3. lande altså uden for EU) Så jeg ville da bare tro du skal tage fat i fragt firmaet når din registrering er slået igennem.

Nu ved jeg så ikke hvilket fragt firma du benytter, men er det Post DK sender de et brev om at du har pakker liggende til Privat, der skal du så bare skrive ind til firmaimport@post.dk (mener jeg mailer er) og vedhæfte en faktura. Så skulle de gerne kunne fortolde dem.

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 01:22

Hej martin,

Der står 10-12 dage, men der plejer at gå 2-3 hverdage, så får du en mail med dir cvr.dk.

Dernæst kan du gå ind på skat.dk og printe din registreringsbevis , så du har den inden den bliver sendt afsted med posten som nok tager 7-10 dage..

Tror ikke at det kan gøres hurtigere end det :-))

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)