Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg flytte underskud over i nyt selskab for at opnå et 0 resultat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et koncernunderskud som jeg gerne vil skjule for offentligheden, ad hensyn til kreditvurderinger næste år. Jeg havde tænkt at sælge nogle imaterielle rettigheder til et nystiftet selskab, for ad den vej at kunne skabe et regnskabsmæssigt overskud/0-resultat i de andre selskaber. Det nye selskab skal jo ikke aflægge regnskab før 2014 hvis man kører med 1 regnskabsår forlænget. Som sådan skal der nok i 2013 komme indtægter i det nye selskab, således at der er reel aktivitet der også.

Opbygningen er således at to Holdingselskaber ejer et moderselskab 50/50, moderselskabet har derefter 2 datterselskaber. Koncernmæssigt er her underskud. Det ene holdingselskab ejer også direkte et søsterselskab, men det kan jeg ikke se fornuft i at anvende til denne øvelse, da det næppe sambeskattes med det andet selskab.

Det er altså ikke med tanke på skattefusk (giver ikke den store mening når der alligevel er underskud), og jeg ønsker heller ikke at foretage noget ulovligt.

Hilsen Anders

Fra Fjerritslev
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:45

Hej Anders

Din koncernstruktur virker rimelig omfattende (dyr at administrere)

Selskaberne i koncernen skal som udgangspunkt have samme regnskabsår, og resultaterne i de enkelte selskaber skal konsolideres ind i holdingselskaberne.

Hvis der handles aktiver fra ét selskab til ét andet selskab skal dette ske på markedsmæssige vilkår, ellers vil du få problemer med SKAT.

med venlig hilsen
www.kriseramt.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Hej

Den tager vi over Skype på thomthej.

mvh

Thomas

ps. Der er masser af løsninger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50

abg:
Jeg har et koncernunderskud som jeg gerne vil skjule for offentligheden, ad hensyn til kreditvurderinger næste år. Jeg havde tænkt at sælge nogle imaterielle rettigheder til et nystiftet selskab, for ad den vej at kunne skabe et regnskabsmæssigt overskud/0-resultat i de andre selskaber.

Dels er jeg helt enig i, at din struktur virker dyr at administrere samlet set, dels tror jeg det bliver noget rod. Sælge immaterielle rettigheder - hvis ikke de har en værdi i de bestående selskaber, hvor begrunder man så prisen, når nu det nystiftede end ikke er trediepart - og - vil du miste muligheden for at udnytte de reelle underskud skattemæssigt fremover?

Immaterielle rettigheder er jo i øvrigt et lidt vidt begreb, men der er mulighed for at indtage f.eks. værdier af manuskriptrettigheder o.l. i et vist omfang i et selskab, men så behøver du ikke et nyt selskab til det, så kan de optages til værdi i de bestående.

Kan det tænkes, at du overvurderer betydning af resultatet isoleret set - i forhold til kreditvurderingen konkret - hvis du i øvrigt lækker forretningsplan og budget frem?

Hvad end - så skal du sikre dig, at det råd du følger, er så stærkt funderet, at det holder skattemæssigt - så tag ikke mig alene for gode varer, men se til at brug en regulær revisor på det - meget gerne en med lidt rådgivningsansvar - for det er et spørgsmål som kan ha ganske dumme konsekvenser, både hvis rådet er nej - og svaret skulle ha været ja - og omvendt - hvis du får råd uden ansvar den modsatte vej

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:36

Jeg er umiddelbart helt enig med de øvrige men hvis man skal længere ned i det kræver det nogle flere oplysninger. Hvad er formålet med opdelingen og hvad skal der ske med de bestående selskaber hvis aktiviteten skydes over i et nyt selskab. Måske man bare kunne bruge de bestående selskaber.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Jeg kontakter dig i morgen hvis det er ok? Nogle tidspunkter der er bedre end andre?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01

Ups. Svaret var til Thomas:)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)