Hej Amino's Jeg er interesseret i at høre nogle forslag på hvordan man skal markedsføre og sælge et program. Programmets (KVANTUM) målgruppe er indkøber / maskinbygger / produktionsvirksomheder. KVANTUM gør det let og overskueligt for indkøberen at administrerer rekvisitioner og indkøb til mange leverandører, meget kort fortalt. |
Hej Lars,
Personligt hælder jeg til en model, hvor man sælger både direkte og gennem forhandlere. Jeg tror du skal satse på forhandlerne, hvis du kan udpege nogle, der har fat i dine potentielle kunder. Husk at forhandlerne ofte sælger meget andet end din software. Du skal have deres opmærksomhed, og det handler ofte om at give dem en nem mulighed for at tjene penge. Hvad koster dit program? Er der plads til at både du og forhandleren kan tjene penge på det?
Jeg arbejder selv med at sælge software online, og det er ikke helt ligetil. Online salg kræver helt klart, at din software er nem at komme igang med. Du skal også kunne kommunikere, hvilken værdi det har for kunden.
Venlig hilsen
Jacob