Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring og salg af software

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Fra  NARIXA ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Jeg er interesseret i at høre nogle forslag på hvordan man skal markedsføre og sælge et program.
Skal programmet sælges gennem forhandlere eller direkte via internettet.

Programmets (KVANTUM) målgruppe er indkøber / maskinbygger / produktionsvirksomheder.

KVANTUM gør det let og overskueligt for indkøberen at administrerer rekvisitioner og indkøb til mange leverandører, meget kort fortalt.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:00

Hej Lars,

Personligt hælder jeg til en model, hvor man sælger både direkte og gennem forhandlere. Jeg tror du skal satse på forhandlerne, hvis du kan udpege nogle, der har fat i dine potentielle kunder. Husk at forhandlerne ofte sælger meget andet end din software. Du skal have deres opmærksomhed, og det handler ofte om at give dem en nem mulighed for at tjene penge. Hvad koster dit program? Er der plads til at både du og forhandleren kan tjene penge på det?

Jeg arbejder selv med at sælge software online, og det er ikke helt ligetil. Online salg kræver helt klart, at din software er nem at komme igang med. Du skal også kunne kommunikere, hvilken værdi det har for kunden.

Venlig hilsen

Jacob

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:07
Må sige det samme

Lav en model for direkte salg og for forhandlere.

Det kan gøre det nemt at komme ind i brancher du ikke har kendskab til.

Du kan evt ved samarbejde med forhandler dele brancher op så de arbejde med de brancher hvor de er stærke og du selv har brancher du er inde i eller har netværk til.

Find evt nogen som er inde hos det offentlige hvis det er muligt så du for det godt spredt ud og får nogen gode store referencer.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)