Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysninger ang. befordring ved fly og overnatninger

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg kan ikke helt dreje den her, så jeg bliver nødt til at spørge om hjælp for at være sikker i min sag.

Jeg prøver at dele den op så den bliver lettere at forstå.

Jeg har fået arbejde i Holstebro - jeg er til dagligt bosiddende i København.

Jeg skal rejse frem og tilbage 2 gange i ugen. Hver torsdag og søndag. Arbejdet er mandag til torsdag.

Det billigste og hurtigste transportmiddel er fly fra KBH til Karup og så blive hentet i lufthavnen i Karup og kørt ud hvor jeg skal være.

Fly-udgiften vil være ca. 700kr om ugen + jeg skal med metro fra min bopæl til Københavns Lufthavne, og fra Karup skal der køres ca. 20km (hver vej, vel at mærke).

Hvis jeg havde en bil, og skulle køre hver vej ville der være 345km og en Storebæltsbillet hver vej.

Som sagt kommer jeg til at opholde mig i Holstebro mandag-torsdag og sover hos familie og venner mens jeg er der, da det ikke er muligt for mig at rejse frem og tilbage hver dag.

Hvad har jeg af muligheder i forhold til skattefradrag på den ene eller anden måde?

Jeres hjælp bliver højst værdsat, og på forhånd mange tak.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00

Hvis jeg var dig ville jeg logge ind på skat.dk med nemid og gå i kommunikation og sende dem en email med konkret spørgsmål:

Jeg skal arbejde i Jylland og tage fly frem og tilbage to gange om ugen. Hvad kan jeg få i kørselsfradrag. Afstanden er xxx km

Du kan ikke få noget for den del hvor du hentes i lufthavnen og køres videre - men jeg tror du kan få 1,07 kr pr km samlet - Jeg ville dog ha svaret fra skat direkte, da det kan ha ganske stor betydning for din samlede økonomi.

Jeg gør ud fra, at det er fast arbejde og ikke noget midlertidigt, for så skal du også se på dobbelt husførelse, men KUN hvis det er midlertidigt.

Jeg har selv pendlet - i mine unge år - KBH - Karup hver uge - helt fra den gang de fløj propel Metropolitan maskiner http://www.google.dk/imgres?hl=da&sa=X&tbo=d&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=woSX7l6MuauzTM:&imgrefurl=http://www.flickriver.com/photos/alfblume/3684888557/&docid=VYFwQRTkaKlYjM&imgurl=http://farm3.static.flickr.com/2425/3684888557_9cd245a898.jpg&w=500&h=292&ei=SYGvUIOkKdHGswazm4DABQ&zoom=1&iact=hc&vpx=237&vpy=316&dur=2816&hovh=171&hovw=294&tx=175&ty=195&sig=106738175581139583771&page=2&tbnh=129&tbnw=211&start=18&ndsp=24&ved=1t:429,r:19,s:0,i:140 og over til de første caraveller som overgik til Tjærborg - Lad dig ikke afskrække af folk der siger det er umuligt - det er ren vanesag og ganske sjovt 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 15:05

Du skal beregne turen som om du kørte i bil, og kostgodtgørelse og logi, gå ind i skats hjemmeside og beregn befordring.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)