Jeg har brug for noget feedback og tips/tricks omkring noget grafik til et kommende projekt.
Jeg kan ikke sige navnet på selve projektet, da jeg stadig mangler, at få nogle ting på plads i den forbindelsen.
Inden jeg fortæller noget om selve projektet, vil jeg gerne have, at I kigger på de to stykker grafik/logoer og fortæller mig, hvad I ser. Jeg skal jo sikre mig, at folk rent faktisk ser de to ting, som jeg gerne vil have de skal se ;-)
Jeg tager meget meget meget gerne imod konstruktiv kritik, tips, tricks o.a.
Jeg er også med på en bog på henholdvis en computer og en tablet.
Men min første tanke var bare "bog", og det tog lige et par øjeblikke før jeg opdagede, at det var på computer/tablet. Evt. ville det hjælpe med større forskel i baggrundsfarverne, så det er tydeligere, at der ikke kun er en "ramme" om bogen, men at det er en computer/tablet.
I har alle ret. Der er nemlig tale om en e-bog eller bare digitalisering af bøger.
Annie Flydtkjær:
Evt. ville det hjælpe med større forskel i baggrundsfarverne, så det er tydeligere, at der ikke kun er en "ramme" om bogen, men at det er en computer/tablet.
Det er jeg glad for, at høre. Jeg har nemlig selv overvejet, om der var brug for at gøre forskellen tydligere. Mere specifikt har jeg tænkt mig, at lysne baggrunden væsentligt. Det tilhørende website vil nemlig være lyst.
Jeg har overvejet om versionen med den bærbare computer skal vinkles lidt, således man får en lille smule af tastaturet at se. Nogen tanker?
Det lyder som en god ide at lysne baggrunden (ikke i computer/tablet) - det vil også gøre den mindre dominerende. Det er vel ønsket, at der er størst fokus på selve bogen og dens "ramme".
Efter min mening behøver du ikke vise knapper for at man kan se det er en e-bog. Rammen og siderne i sig selv synes jeg gør det fint.
Jeg havde i starten lavet begge dele uden knapper. De folk, jeg spurgte, vendte dog tilbage og fortalte at de på billederne kunne se hhv (tablet) en bog og (bærbar) en bog på en reol/hylde. Lige pt. tror jeg at jeg holder fast i knapperne/lysene på begge dele.
Christoffer: Jeg kan altid lige prøve at lave en hurtig idé med vinklingen og poste den. Jeg vil helst gerne holde det så clean og "less is more" som jeg kan. Nogen siger tastaturet skal på, andre modsat. Jeg prøver lige at få det testet senere i dag sammen med Annies idé om, at distancere "logo" og baggrund lidt mere farvemæssigt.