Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejledning til opstart af online mellemled-tjeneste

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle, 

Har i længere tid gået rundt med en forretningsidé som jeg ønsker at føre ud i livet, men mangler noget baggrundsviden for at det kan lade sig realisere.

Idéen er primært baseret på at være en onlinetjeneste, hvortil der skal være knyttet et kartotek af folk til forskellige praktiske opgaver, som kan hyres igennem selskabet - hvorved den pågældende person får opgaven og betalingen for det, mens selskabet får en andel for at være mellemled og stå for markedsføring, kontakt, formulering af aftaler osv. 

Min problemstilling går ud på følgende - hvordan kan dette gøres bedst muligt, med mindst ansvar for mig som selskabets ejer. Konkret tænker jeg på hvis personerne der udfører opgaven forårsager skade, strafbare handlinger eller andre ting som man kunne stilles til ansvar for. Ville det kunne undgås ved blot at have dem "ansat" som freelance og en ansvarsfraskrivelse eller hvordan? Ville man eventuelt kunne oprette idéen som en slags portal, hvorved man reelt blot sætter de to parter i forbindelse med hinanden? 

Er der andre juridiske betænkeligheder jeg bør være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen! :)

- PGB 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)